E
Jag skulle aldrig visat sambon denna tråd. Nu ska det självklar byggas ett uterum här med. :crysmile:

Nädå, men riktigt grymt jobbat. Det ser verkligen bra ut. Vet du ungefär hur det skiljer i budget om du skulle valt partier som inte är vinterisolerade?
 
  • Gilla
Nefrums
  • Laddar…
E epw skrev:
Jag skulle aldrig visat sambon denna tråd. Nu ska det självklar byggas ett uterum här med. :crysmile:

Nädå, men riktigt grymt jobbat. Det ser verkligen bra ut. Vet du ungefär hur det skiljer i budget om du skulle valt partier som inte är vinterisolerade?
Steget under WG 80 är WG 62 Eco (s.k. vår-sommar-höst partier). I mitt fall är det nästan 1/3 av priset. I vart fall 2/5. Så det är stor skillnad.
 
E
Okej så runt 50k. Det var inte så farligt. Hur känns kvaliteten på dina partier ? Var det Wilab garden
 
E epw skrev:
Jag skulle aldrig visat sambon denna tråd. Nu ska det självklar byggas ett uterum här med. :crysmile:

Nädå, men riktigt grymt jobbat. Det ser verkligen bra ut. Vet du ungefär hur det skiljer i budget om du skulle valt partier som inte är vinterisolerade?
Vi bygger med WG62 3st 2,4m och 1st 4,05m samt gavelspetsfönster och två fasta dörrpartier det går på lite drygt 50 000:- uterummet vi bygger är annars ganska likt Nefrums i storlek.
 
skillnaden i pris mellan vinter och vår/höst är stor.
Tex ett av partierna vi har på framsidan så kostar WG80 30k medans WG62 kostar 11k.

Wg80 partierna känns robusta och bra. Men dörrarna på partierna på sidorna (som är 4m långa) är ganska tunga.
Med WG62 har man möjligheten att få 4 dörrars partier vilket man inte har med WG80.
Med WG80 så måttbeställer man alla partier och fönster, detta kostar +30% med WG62

Karmarna är mycket snyggare på WG80 :) I och med att det är en hel karm som är likadan på alla sidor.
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Jag håller med Nefrum. WG 80 ger ett riktigt bra intryck. Dessutom får du dem i valfri färg. WG62 finns bara i deras standardfärger

P.S Willab har lite utställningar här och där så jag rekomenderar att åka och klämma/känna själv.
För vår del blir det nog Santex men det går inte utan kompispris
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag håller med Nefrum. WG 80 ger ett riktigt bra intryck. Dessutom får du dem i valfri färg. WG62 finns bara i deras standardfärger
Ja valfri färg är trevligt, då kan man välja en mörkare färg så all smutsen i botten inte syns så mycket.
Dvs om man får frugan att gå med på nått annat än vitt...
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Ja vitt är av ondo, det är lackerad profil.
Svart, Antrasit?, Champagne, Silver är alla etsade in i aluminium profilen. Dom håller!
 
Jag rekommenderar vikdörrar. De har ofta bättre isolering till lägre pris. Och de tar mindre plats...
 
Jag saknade nån bräda råspont så jag kunde inte klä in den andra takfoten helt idag. :(
Men jag hade massa spilbitar som jag använde till gaveln.
Husfasad med oavslutad takfot och spilbitar på gaveln under en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har funderat mer på det här med spottar i takfoten. Det vill jag ha. Jag vill ha många svaga spottar häldre än få starka.
Hälst vill jag ha med utbytbar lampa. Max inbygnads djup på framsidan är 62mm.
Så jag har kollat lite på nätet och kommit fram till att G4 sockel antagligen skulle motsvara vad jag vill ha. Typ sätta en 1W 100 lumen lampa per meter.
Nån som vet nån billig inbygnads spot med G4 sockel?
 
Jag satte led-slinga i takfoten istället. Snabbt enkelt och snyggt (den syns inte då den är bakom en list)
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag satte led-slinga i takfoten istället. Snabbt enkelt och snyggt (den syns inte då den är bakom en list)
Jo det är ett alternativ, men jag har nog hellre spottar.
 
Hittade hide-a-lite 1206 för typ hundra kronor styck. De bör nog funka. Bara byta ut lampan mot en led.
 
Idag och imorgon blir det inget byggt. :( har redan bygg abstinens. :crysmile:
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Jag har kört SG Jupiter Outdoor i takfoten på huset. Lite dyrare än 1206 men väldigt bra och lång garanti på rostskydd/färg :)
 
  • Gilla
Nefrums
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.