Hallå,

vi har hittat en - enligt min mening - grymt fräck badrumsmöbel (Kvik) som bl.a utgörs av en 120 cm bred bänkskiva/handfat i en enhet av blankslipad betong. Nu har frugan fått lite kalla fötter inför detta eftersom hon inte är säker på att det kommer bli bra i längden, även om hon älskar den idag.
Frågan är därför: har någon av er en sådan lösning?  
Och: är ni nöjda med erat val? Nackdelar?

Tacksam för alla svar  :)
 
Verkar inte vara så många som har det, en anledning så god som någon att fundera mer än en gång på detta...  
frugans alternativ är badrum från IKEA, någon som har erfarenheter av det då? Tänker främst på deras tvättställ/skåp och bänkskåp med träbänkskivor (blandare tänker vi inte ta från IKEA)

håller de mått?  :p
 
Jag ger gärna betongen till frugan  ;D   det är bara det att det är hon som vacklar av och på hela tiden, för min del tar jag gärna betongen. Själv är jag skeptisk till IKEA överlag, men om man bara tar handfaten så fixar väl våran VVS:are resten? Eller blir det klabb med handfaten ändå?  
Sen är bänkskivorna till badrums-bänkskåpen av solitt trä vad jag förstått (björk). Kan det verkligen vara så illa?  ???

(ifall hon nu vänder och ska ha IKEA alltså..)
 
Jag har fått tillräckligt med vatten på min kvarn nu, och frugan (hör o häpna) lyssnade faktiskt den här gången. IKEA är ute ur leken (puh).

Ambivalensen rörande betongen får hon bearbeta själv och under tiden tar vi fram ett alternativt förslag med vanligt tvättfat och träskiva hos samma leverantör (Kvik).

Varför hon egentligen är osäker på betong är helt enkelt färgen och vad det skall matchas med, och där är jag väl själv också lite vilsen för tillfället. Vi skall ha matt vitt kakel på väggarna, sen tror jag (just nu) att underskåp skall ha vita luckor o stommar medan liggande överskåp (typ köks-vitrin) får bli någon trä-sort för att värma upp intrycket, kanske en tjusig träbänk eller pall också i inredningen behövs

Den kniviga frågan för min del är nog färg/stuk på golv-klinker, någon varmgrå nyans kanske..... (snurrar) :p
 
Jag kanske är helt ute och cyklar men betongen går väl att fixa till i vilken färg man vill??
Om jag inte missminner mej så läste jag i ett inredningsmagasin om en familj som gjutit egna bänkskivor och målat med en särskild färg. Då är ju inte matchningen något problem??

:) //Ulrika
 
Fördelen med att själv gjuta en bänkskiva bortsett från priset är just färgvalet. Man tillsätter ett färgpulver i bruket. ;D
 
Nä, nä, nä bänkskivan är helt fantastisk som den är, urläcker och naturlig, men vi har ännu inte någon bild av vad vi skall matcha med i övrigt för att "värma upp" badet, men det kommer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.