Svar2:

Med slangar på taket för värme är det svårt att riktigt mysa
men alternativet är sämre och vi vill inte frysa.

En trevlig tävling på byggahus och jag ler
framför mig en möjlighet att bli av med slangarna jag ser

En värmepump från swim & fun
Ja, då vore det "done"
 
Svar 2, 8-22

Pappa har en enklare nedgrävd pool som börjar bli till åren vilket då används som argument för att inte köpa en riktig värmare, under alla år har han använt en solfångare för att värma vattnet, vilket resulterar i att det bara är han själv som nyttjar poolen.

Han fyllde år förra veckan och någon present har han ännu inte fått, därför skulle vi gärna vilja kompensera honom med något extra som han kan ha glädje av i många år framöver och så får han sällskap i poolen och inte enbart på trädäcket.
 
Svar 8-22
Om det är någon som behöver en värmepump så är det jag. Är nu inne på tredje poolen på 20 år och har sammanlagt inte badat mer än 10 ggr totalt. 21 grader är aldeles för kallt. Vore mysigt att nån gång få ta sig ett dopp med makan och barnbarnen och slippa höra vilken badkruka man är.
 
Rätt svar: 2
Åh, fantastiskt, detta skulle göra att mamman i familjen skulle kunna hänga och bada med barnen betydligt oftare då jag i dagsläget många gånger tycker att vattnet är lite väl kyligt
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn värmepump till poolen och bada varmt i sommar

[bild]

Visst är det skönt att svalka sig på sommaren, men ibland kan det bli väl kallt i poolvattnet. Då behöver du en värmepump så att du får till den där perfekta badtemperaturen. Veckans vinnare får hem en Eco 3,5 kW från Swim & Fun. Den har mekanisk kontroll, ratt för temperaturinställning samt garantitid på 7 år på kompressorn (och 2 år på totalgarantin).

Totalt värde cirka: 6 100 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har Bygghemma för telefontider på sin professionella rådgivning?
Svaret (och mer info om värmepumpen) hittar du här: [länk]

1. 9-17
X. 10-12, 13-16
2. 8-22

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Swim & Fun för att de sponsrar den här tävlingen
 
Rätt svar: 2

Sedan förra sommaren då värmepumpen gick sönder har jag fått smeknamnet ”prinsen” av frugan (anspegling till prinskorv och kalla bad), så i stort behov av tempererat vatten igen.
 
Svar: 2
Motivering: Husbygget blev så dyrt så nu behöver vi komma undan lite billigare med poolen och uppvärmningen där.
 
Svar:
2. 8-22

Så fort minsta vårtecken dyker upp börjar tjatet om att iordningställa poolen, så fort det är gjort fortsätter det med tjat om att vattnet är för kallt, resten av sommaren.

En värmepump hade rått bot på åtminstone det sista!

MVH
Jonas
 
Alternativ 2
Nu kan det alltid vara varmt i vattnet -oj så skönt det ska bli!
 
2.

Har alltid drömt om en pool så detta hade suttit perfekt för mig. Vinner jag så tatuerar jag in byggahus/bygghemma på skinkan.
 
A
Rätt svar på frågan är Alternativ 2.

Men en värmepump till poolen
Så slipper jag sitta på stolen
Nu kan jag vara i det varma vattnet i solen
Slippa höra från barnen att vattnet är så kallt
Denna värme förändrar allt
 
Värmepump till badbaljan är ett gissel för grannarna . Ett lågfrekvent brummande dygnet runt året runt är inget man vill plåga sina grannar med om man vill behålla grannsämjan.
 
2) 8-22

Badbrallorna sitter som en smäck,
så låt oss försvinna från jobb och skola... puts väck!
Vi blåser upp varsin luftmadrass till poolen,
och njuter av en skön eftermiddag i solen.
Bjuder in barnens kompisar och låter servera,
den grymmaste glassbuffé som får smaklökarna att applådera.
Dagligen bär vi tempererat vatten i spann,
så värmepumpen räddar både barnens sommarlov och våra ryggar minsann!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn värmepump till poolen och bada varmt i sommar

[bild]

Visst är det skönt att svalka sig på sommaren, men ibland kan det bli väl kallt i poolvattnet. Då behöver du en värmepump så att du får till den där perfekta badtemperaturen. Veckans vinnare får hem en Eco 3,5 kW från Swim & Fun. Den har mekanisk kontroll, ratt för temperaturinställning samt garantitid på 7 år på kompressorn (och 2 år på totalgarantin).

Totalt värde cirka: 6 100 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har Bygghemma för telefontider på sin professionella rådgivning?
Svaret (och mer info om värmepumpen) hittar du här: [länk]

1. 9-17
X. 10-12, 13-16
2. 8-22

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Swim & Fun för att de sponsrar den här tävlingen
Svarsalternativ: 2

Barnen badar gärna och mycket men med en varm och skön pool kan vi spendera hela sommaren hemma och slipper belasta vår miljö med långa resor till varmare breddgrader!
 
Svarsalternativ 2

I många år har vi haft pol men jag har endast stått bredvid och tittat på min familj som badat då jag själv ansett att det är för kallt i vattnet att bada i Sverige. Kanske kan värmepump till poolen råda bot på det så jag kan bada med min familj.
 
Rätt svar: 2

Vi har en pool och ungarna brukar ofta vara sugna på att bada, tyvärr går det över väldigt snabbt då de inser att vattnet håller osköna 17 grader....haha


Med en värmepump skulle poolen vara mer än bara en prydnad och till och med vi vuxna skulle hoppa i :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.