L Leif i Skåne skrev:
Jag sa redan i inlägg #2 ”Köp ett partytält och förvara / måla /såga i, sälj sedan det på blocket. :geek::beer:
Jo men nu handlar det om ganska skrymmande verktyg som även efter byggprojekt måste förvaras nån stans.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Nu är alla 12 dörrarna på plats! :sweat:
Blev även klar med panelen på framsidan, mycket figursågande blev det. :D
Nybyggd veranda med nyinstallerade dörrar och nysågad panel längs framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alestrom och 8 till
  • Laddar…
Blir riktigt snyggt det där...
 
  • Gilla
Nefrums
  • Laddar…
Snyggt (y)
 
  • Gilla
Nefrums
  • Laddar…
Nu är panelen uppe på sista sidan med.
Fick 38cm panel över! :cool:
Nyinstallerad träpanel på husets utsida med glasad veranda och byggmaterial på golvet under soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Invigt uterummet med middag utan ungar!
Ett litet trädgårdsbord med stolar och dukning i ett nybyggt, tomt uterum med stora fönster och utsikt över en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Insidan är inte ens påbörjad så det är inte så fint invändigt och vårt gamla trädgårdsbord ser ganska litet ut mitt i det annars helt omöblerade rummet. :D
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Nu är alla foder och "knutbrädor" grundmålade.
Grundmålade foder och knutbrädor utlagda på en arbetsbock redo för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Imorgon ska de monteras.

Även allt ändträ på panelen har blivit oljat och grundmålat.
Det är sjukt mycket ändträ överallt. Över 80st per stolpe. :sweat:
 
  • Gilla
maah och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag satt upp foder mm.
Solbelyst nybyggd uterumstillbyggnad med färdigmonterade fönster och dörrar, ej färdigställda omgivningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag blev precis klar med att foga alla springor, det tog flera timmar, så det var för mörkt för att fota det. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snål-Jocke och 3 till
  • Laddar…
Ser ju färdigt ut :) Snyggt byggt och flitigt jobbat!
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Ser ju färdigt ut :) Snyggt byggt och flitigt jobbat!
Ja bara att klä in takfoten och sen måla allt. Sen är det bara insidan kvar... ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat!

Gjorde du öppningarna där karmarna sitter på millimetern rätt mått enligt anvisningarna eller har du marginal åt något håll?
 
maah maah skrev:
Snyggt jobbat!

Gjorde du öppningarna där karmarna sitter på millimetern rätt mått enligt anvisningarna eller har du marginal åt något håll?
Karma är beställda med hålmått och är 15mm mindre än det. Så det finns 7-8 mm ställmått på var sida.
Installation av fönsterkarm med masonitbitar och fogskum som fyller mellanrummet mellan karm och trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De är ett par masonit bitar i mellan där de är skruvade och sen är mellanrummet fyllt med fogskum.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Ser att mitt byggprojekt har blivit en förstasidesnyhet! :D
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Kul att läsa. Precis som dig och Isnobben så ska jag med bygga i år. Tyvärr har vi världens långsammaste kommun så jag har fastnat och väntar på startbesked. Mitt blir dock mycket mindre än era, men det finns likheter. Isolerat golv, väggar och tak. Tyvärr har jag inte budget för vinterpartier så der blir vår-sommar-höst. Hoppas jag kan börja bygga om några veckor :)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kul att läsa. Precis som dig och Isnobben så ska jag med bygga i år. Tyvärr har vi världens långsammaste kommun så jag har fastnat och väntar på startbesked. Mitt blir dock mycket mindre än era, men det finns likheter. Isolerat golv, väggar och tak. Tyvärr har jag inte budget för vinterpartier så der blir vår-sommar-höst. Hoppas jag kan börja bygga om några veckor :)
Ja jag har läst din tråd :).
Den kommunala byråkratin är störig. Jag spenderade mycket av hösten/vintern med att skicka ritningar om och om igen till kommunen. Svårt att få rätt på allt, som tex att situationsplanen jag fått av kommunen inte stämde med kommunens kartor... :rolleyes:
Jag fick startbesked i samband med bygglovet, då det inte behövdes tekniskt samråd.

Vinterpartier är dyrt, jag gav 141k för partier + fasta fönster.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.