Alfredo Alfredo skrev:
Perfekt! Har du lust att PMa koordinaterna till den kaj där jag kan dumpa mina gamla bilvrak utan påföljd. De kajer jag har i närheten har en massa tramsiga regler kring detta!
Det är inte förbjudet att köra över kanten, men det är förbjudet att inte plocka upp bilen igen efter sig! ;)
 
Mikael_L
Typ, parkering förbjuden ... :)
 
Dagen efter att ett JAS-plan störtat på Långholmen var det en skämtare som placerat en varning flygplats-skylt på Västerbron med planet vänt nedåt. Försökte googla fram en bild, men det är tydligen för länge sedan för att vara digitaliserat...

Mvh Findus
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Och den här fanns/finns under lidingöbron på ropstensidan i stockholm
 
  • Trafikskylt som varnar för kajkant med texten "Endast för fordon med tillstånd" och Stockholm i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Borde varit i trädgårdstråden men ...

Balkong med flera lådor fyllda med tomma flaskor ställda på räcket, utsikt över en park.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
pingis och 16 till
  • Laddar…
På mitt förra jobb hade jag oftast en Kaj bredvid mig, men han brukade bli rätt sur när man dumpade saker på honom som var betydligt mindre än ett bilvrak annars kunde du fått koordinaterna dit.
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Borde varit i trädgårdstråden men ...

[bild]
Bra och bra??? Om det är nyplanterat tycker jag inte det är bra att så många plantor redan vissnat i den högra lådan!
 
  • Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Bra och bra??? Om det är nyplanterat tycker jag inte det är bra att så många plantor redan vissnat i den högra lådan![/
Det kan bli så med flera lager jord
 
Tror att snittåldern har ökat här i sommarstugeområdet.

Varningsskylt med texten "Kör sakta lekande pensionärer" som visar äldre figur som håller yngre vid handen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
harry73
Vägskylt med texten "VÄLKOMMEN TILL IGELÖSA KÖR SAKTA OCH NJUT AV BYN" vid en vägkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förr körde jag ofta förbi denna skylten. Rätt så trevligt egentligen. Det tog dock lång tid innan jag läste skylten ordentlig. Jag trodde att det stod kör sakta och njut av barn.
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
[bild]
Förr körde jag ofta förbi denna skylten. Rätt så trevligt egentligen. Det tog dock lång tid innan jag läste skylten ordentlig. Jag trodde att det stod kör sakta och njut av barn.
Du har aldrig haft småbarn märker jag.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
harry73
Hur så?
 
Eftersom du tyckte det var rimligt att det stod att man kunde njuta av barn... ;)
 
  • Gilla
Nefrums och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Eftersom du tyckte det var rimligt att det stod att man kunde njuta av barn... ;)
Buuuu. Peddoskämt på annans bekostnad.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
harry73
Det är precis det spänningsfältet som gjorde skylten så som jag läste det första gångerna lite obekväm.
Själv fick jag en bullerbykänsla av det med barn som klättrade i träd eller lekte lekar på gräset och att det är bättre att njuta av deras glädje än att köra stressad förbi och kanske köra på än, men man får även en obekväm känsla att det är inte alla som uppfattar det så.
Samma med @useless inlägg. Jag tolkar det som ett skämt föräldrar emellan om hur besvärliga barn kan vara medan @elpaco har en sjukare syn på saken.
 
  • Gilla
b8q och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.