Hej, jag håller på renoverar min husvagn.

Jag har tänkt att använda mig av ikeas köksstomar och skåp, dock kommer dem behöva modiferas, inte bara för att passa, men också för att få bort onödig vikt.

Efter jag sågat i ett skåp, bör jag måla på något? Eller är det bättre om det får andas?

Med vänlig hälsning, Patrik
 
Kanske någon också har en input vilka köksstommar som är bäst i detta sammanhang? Är det huget som stucket eller är någon fabrikants materialval bättre? Vad skiljer en köksstomme och en badrumsmöbel?
 
P
Bara en synpunkt, det blir ju ändå väldigt tungt jämfört med vad en normal husvagnsmöbel väger. Spånskiva är bra mycket tyngre än vad lite lister och tunn plywood.
 
P Peter_K skrev:
Bara en synpunkt, det blir ju ändå väldigt tungt jämfört med vad en normal husvagnsmöbel väger. Spånskiva är bra mycket tyngre än vad lite lister och tunn plywood.
Vilken är ingen problem, har ca 200kg ”över” till köket i sin helhet. Ett ikea 60cm bänkskåp väger ca 35kg.

Så några skåp, inredning, kyl och spishäll = ca 200kg.
 
P
Ok då är det ju inga problem. Har 220 kg totalt i lastvikt på min vagn så man får tänka sig för vad som lastas in.
 
P Peter_K skrev:
Ok då är det ju inga problem. Har 220 kg totalt i lastvikt på min vagn så man får tänka sig för vad som lastas in.
Jag har ca 1500kg över till kök, sängar och last. :)
 
P
eh måste vara en gigantisk husvagn ? :rolleyes:
 
Bilder på renoveringen?
Har själv en äldre vagn som behöver renoveras men jag får aldrig tummen ur...
Hoppas på att få på drag på ena raggarbilen så då kanske man tar sig i kragen och börjar på....

Jag skulle nog måla sågade kanter eller göra som man gör med en bänkskiva i laminat, dra silikon på den sågade kanten, sen beror det ju lite på var det är men generellt så verkar stommar och luckor till kök vara känsliga för fukt om man kikar i div trådar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.