ska målat vårat tråkiga staket vitt, vad ska man använda sig av för färg på detta? Jättedålig på ämnet, tacksam för svar tips mm
 
  • Trästaket i behov av målning med utemöbler på en däckterrass, grönska i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med att göra rent, t ex med högtryckstvätt och/eller målartvätt. Är virket inte tryckimpregnerat kan du måla med vanlig utomhusfärg (välj dock en bra kvalitet, så slipper du måla om nästa år igen).

Är det tryckimpregnerat, ska jag härmed kasta in en räv i forumets hönshus genom att påstå att det kan man visst måla, det med - många skulle nämligen säga att det kan man inte alls. Jag har gjort det, men det kräver rätt färg - fråga på den välsorterade färghandeln - och får lätt för sig att flagna i kanterna.
 
  • Gilla
Lainez
  • Laddar…
Tack för snabbt bra svar, hur vet jag om det är tryckimpregnerat eller inte?


ricebridge ricebridge skrev:
Börja med att göra rent, t ex med högtryckstvätt och/eller målartvätt. Är virket inte tryckimpregnerat kan du måla med vanlig utomhusfärg (välj dock en bra kvalitet, så slipper du måla om nästa år igen).

Är det tryckimpregnerat, ska jag härmed kasta in en räv i forumets hönshus genom att påstå att det kan man visst måla, det med - många skulle nämligen säga att det kan man inte alls. Jag har gjort det, men det kräver rätt färg - fråga på den välsorterade färghandeln - och får lätt för sig att flagna i kanterna.
 
Det ser du på träets färg. Det ser klart ut som ditt träverk är impregnerat.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.