Just det. Tänkte inte på det. Vem hittar en lämplig tomt? :oops:

@Marlen Eskilsson kanske? Hon brukar ju ha bra spaningar med fredagshusen. @buspojken är ju med i projektet så det är ju inget problem om vi behöver få bort huset för att få tag i en bra tomt... :D
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Behövs inget entréparti ?
Trädubbeldörr med glasfönster och överljus i stadsbyggnad, reflektion av stadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Om det är tongivande medlemmar som ska bilda arbetslag skulle jag sakna @skutten11 om hen inte var med. Skulle exempelvis kunna göra liteavvarje :)
 
  • Gilla
SC Aero och 5 till
  • Laddar…
osiris osiris skrev:
@Bo.Siltberg drar el eller?
Sorry, jag fuskar bara vid skrivbordet. Får inte koppla sladdar på riktigt för mamma, det är ju farligt!
 
  • Gilla
Klabbarparn och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Och jag bemannar byggbaren!
Tillsammans med Skutten provsmakar jag utbudet och studerar dess effekter. Styrkta tar vi över arbetsledarrollen och GEMENSAMT styr vi därefter såväl utskänkning som arbetsfördelning (vad kan gå fel?). Jag påtar mig även rollen som avloppsrörsfallmätningskontrollant!

https://www.byggahus.se/forum/threads/alkohol-pa-byggarbetsplatser.123230/

Staffan
 
Redigerat:
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Jag målar/tapetserar, fixar ljud och ljudisolering, samt designar diverse besynnerliga lösningar :)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
P
Haha underbart :crysmile::D:crysmile: den verktygsbudgeten har antagligen varit 5 gånger så stor som hela huset :crysmile::crysmile::crysmile: ett 3 par essve fulllägnds containrar va nog det första som inhandlats:geek:
 
  • Gilla
Bernieberg och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag står för byggbuset.

Flyttar vp-rör till studsar i dosan som inte är taget upp hål i, häller i extra vatten i färgen, kortar tumstocken en cm, kapar ner en hel OSB-skiva lite snett, lägger i lite mjuka Biltemaspik i trådspiks-kartongen och sånt. :whistle:

Sen när jag inte kommer på mer tar jag med mig en öl :beer: och håller buspojken sällskap vid grillen, där brukar jag trivas.

Jag bygger gärna ihop bygghögtalarna, och ordnar elektroniken, samt tar med mig guitar hero och projektor till byggfesterna. :cool:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag brygger arbetsölen, eller gör elektroniken till ett eget hemautomationssystem.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag ritar och planerar garaget/verkstaden, monterar givetvis portarna också. Snickeriet bredvid får nån annan ta.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag tar på mig att mura fasaden. Ni kan ju gissa vilket tegel det blir ;)
 
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det blir snyggt.

Jag gillar mexitegelfasader (utom när jag hamnar i läget att jag ska fästa en lodrät kabel, då är det skit :surprised:).
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag fixar anvisningarna för hur nätverket ska dras
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det verkar bli mycket grill, häng och öl. Vi behöver en trubadur! Vem tar det?

Och när börjar vi?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.