Hej,

Jag ska köpa en tvättmaskin som har måtten 85 x 59,5 x 34 cm (H x B x D) som ska stå i badrummet. Djupet i i utrymmet den ska stå i är cirka 41 cm.

Min flickvän kräver att tvättmaskinen inte ska vara synlig vilket skapar lite problem för mig. Tanken var att gömma den i ett bänkskåpet Metod från IKEA men deras största mått är 80 x 60 x 80 cm.

Så min fråga är följande:

Är det några problem att kapa stoppen på djupet så att den passar in i utrymmet om 41 cm? Vi kommer inte behöva några lådor/hyllplan eller liknande inuti utan endast lämna plats för tvättmaskinen.

Dessvärre är ju också tvättmaskinen högre än själva stommen så hur löser man det på bästa sätt? Kan man få upp stommen på något sätt? Antingen underifrån eller ovanifrån? Tanken är att köpa en måttbeställd stenskiva som ska ligga ovanpå.

Väldigt tacksam för svar.

Mvh,
Steffe
 
Köp en hög modell och kapa den uppe eller nere, finns det ingen hög modell i dina mått, kolla på fyndet, bara att modifiera ihop från olika skåp till det blir rätt mått.
Det mesta passar ihop iallafall om man håller sig inom Metod grejorna
Går även att sätta ihop andra modeller, men lite mer jobb.
 
S stefanstark87 skrev:
Min flickvän kräver att tvättmaskinen inte ska vara synlig vilket skapar lite problem för mig.
Hej Stefanstark87, välkommen till Bygga Hus-forumet!

Både din sambo och du vill väl kunna tvätta?
Och om hon inte gillar din lösning, så be henne att själv komma med ett bättre förslag.
Att sätta ett köksskåp som skal utanpå en tvättmaskin verkar i mitt tycke som rena tramset.

För övrigt rekommenderar jag varmt toppmatade maskiner, de har ofta nättare dimensioner.
(Men det är kanske en sådan du tittat på)
 
Låter som en rätt smart idé att bygga in maskinen i ett skåp. Och som tidigare sagts, köp ett högre skåp och kapa.

Bry dig inte om folk som rackar ner på din idé, det är ju ert hus och du gör det som passar bäst för er.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.