Stilla undran; bor på en gård som har styckats. Nyinflyttade grannar vill nu bygga mur (?) på gårdsplan som vi har servitut på. Vad får han och vad får han inte göra. I grova drag.

//Sigtunabo
 
Det beror ju helt på vad servitutet säger. Kolla under "min fastighet" på lantmäteriet
 
Du skriver att ni har sevitu på en gårdsplan, det bör väl framgå vad syftet är med servitutet. Får ni köra/parkera på gårdsplanen. Eller är gårdsplanen en del av er tomt i största allmänhet, men som ni inte äger?
 
H hempularen skrev:
Du skriver att ni har sevitu på en gårdsplan, det bör väl framgå vad syftet är med servitutet. Får ni köra/parkera på gårdsplanen. Eller är gårdsplanen en del av er tomt i största allmänhet, men som ni inte äger?
Tjena, Köra och parkera. Vi har lite grejjer mot våran maskinhall och han har sopor mot sin hall, så det är inte en del av vår tomt i allmänhet. Gränsen går vid knappt halva till hans favör.
 
T toolman77 skrev:
Det beror ju helt på vad servitutet säger. Kolla under "min fastighet" på lantmäteriet
Ska kolla, men man fattar ju inte. Har även mejlat LM. Tack
 
Det låter som att ni har varsitt uthus med en gemensam plan emellan. Där fastighetsgränsen ligger på gårdsplanen. Stämmer det?
 
Logga in med e-legetimation på mina sidor hos lantmäteriet. Sen kan du posta servitutet här
 
D Daniel 109 skrev:
Det låter som att ni har varsitt uthus med en gemensam plan emellan. Där fastighetsgränsen ligger på gårdsplanen. Stämmer det?
yes :)
 
T toolman77 skrev:
[länk]

[länk]
Tack.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Logga in med e-legetimation på mina sidor hos lantmäteriet. Sen kan du posta servitutet här
Ska testa, men kan inte printa ut det ens...
 
Kör skärmklippverktyget i värsta fall
 
  • Gilla
Sigtunabo
  • Laddar…
tack alla för visat intresse. har hittat och förstått :) höga odds på den. Tack
 
Så vad stod det då? Får han bygga en mur eller inte? :thinking:

Du kan ju inte bara be om hjälp utan att berätta vad resultatet blev! :D
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.