Hej på er.

Vad skulle dessa spånsugar kunna vara värda? är de något att ha för någon?
Jag har ingen nytta av dessa, men kan råka följa med i ett köp jag ev ska göra
Gäller ÅSS 2300 EX och ÅSS BZ 11
http://www.processvent.se/spansugsanlaggning.html

Någon som vet något om dessa?
 
såhär ser de ut.
 
  • Text och logotyp för "BSS BZ 11" på en grå industriell utrustningspanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk utrustning märkt "ASS 2300 EX" inuti en industriell miljö med varningsskyltar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Inte många kronor, jag kommer förbi imorgon och plockar upp den så slipper den stå och skräpa... :whistle:
Skämt åsido, om man jämför vad folk är beredda att betala för en "vanlig" spånsug på Duab mfl. så kan du nog få en ganska fin peng för den. Hade jag haft platsen och pengarna till den så hade jag PM:at ett bud på den till dig.

Edit: Nu undrade du ju vad de kan tänkas vara värda, med reservation för att jag kan typ noll om sådana här anläggningar så hade jag nog kunnat tänka mig att betala upp till 10 kkr. Men priset beror på vad för utrustning som följer med, dvs hur mycket rör, spjäll och kringutrustning. Då det rätt fort blir dyrt att komplettera detta.

Antar att de medlemmar som jobbar i snickeribranchen kanske kan ge ett bättre svar.
 
Redigerat:
@Daniel_N Kan nog berätta mer, han använde sig av ÅSS spånsug i ett tidigare snickeri. Systemen från skolundervisning liknande den du länkar till har väl ett lite annat tänk när det kommer till rördiameter/flöde jämfört med konventienella spånsugar?
 
Jättebra prylar, hög kvalitet. Men som phl skriver lite speciella med relativt lågt flöde och högt undertryck. Jag var väldigt nöjd m mina, och skulle betala runt 12-15 ex moms för dina om de är i skick. Det är guld värt att få med rör, spjäll etc men det brukar sällan höja priset så mkt.
 
tack för svar. det var en budgivning som jag/vi vann idag. Jag ville åt containern som de stod i och han jag budade emot ville åt prylarna. så vi slog våra påsar ihop och delade rakt av.
Men Guld värt att få så snabba svar av er.
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.