BirgitS
D Dongee skrev:
Intressant var att besiktningsmannen förutom vattenlarm även rekommendera oss att stänga av vattnet när vi var på semester. Det fick oss att dra oss åt öronen, som att detta kunde verkligen hända.
Den rekommendationen är bra även om man inte har en VVB i köket. I min systers hus började det spruta i en skarv i tvättstugan när de var på semester så numera stänger de av vattnet både före och efter vattenmätaren för säkerhets skull.
 
Det är säkert jättebra att stänga av vatten när man inte är hemma, men hur många gör det?

Men som sagt, jag är väldigt förvånad över att försäkringsbolaget menar att man skall bygga om vid byte av beredare.

Å andra sidan, om detta nu är ett hus med krypgrund, så skulle det gå att ordna ganska enkelt. Om det är ett hus man i övrigt vill köpa, så låt inte en sådan här detalj sätta käppar i hjulen.
 
BirgitS
H hempularen skrev:
Det är säkert jättebra att stänga av vatten när man inte är hemma, men hur många gör det?
De som varit med om stora vattenläckage antagligen, men min syster gör ju det inte varje dag de åker till jobbet utan när de åker iväg på semester. I deras fall upptäcktes det av grannen som såg att det rann ut vatten under tvättstugedörren. Mycket jobb med uttorkning och att göra om tvättstugan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.