HOBBY ARCHITECT
Vad tycker ni om utekök? Är det värt att ha det när man ändå måste hämta grejer inifrån köket som man ska grilla. Lite av en lyxgrej kanske?

Föresten, det går bra att ha en grill under tak va?
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad tycker ni om utekök? Är det värt att ha det när man ändå måste hämta grejer inifrån köket som man ska grilla. Lite av en lyxgrej kanske?

Föresten, det går bra att ha en grill under tak va?
Beror nog vad man menar med tak ... Maskinhall med fem meter i takhöjd och tre väggar, ja. Inuti uterummet med plasttak, nä.
 
HOBBY ARCHITECT
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Beror nog vad man menar med tak ... Maskinhall med fem meter i takhöjd och tre väggar, ja. Inuti uterummet med plasttak, nä.
Borde det inte bli rökskador i taket här?
grill20140606.jpg
c049ec267ed2ca03b3d5a9254fc7d98d.jpg
patio-paver-delightful-concrete-covering-outside-patio-and-char-broil-6-burner-gas-grill-also-a-pair-of-modern-cast-iron-outdoor-chairs-under-cedar-shingles-roof-600x450.jpg

Annars får man väl ha nån slags fläkt eller hål i taket?
Barbecue-patio-ideas-patio-contemporary-with-stone-patio-ceiling-fan-integrated-grill.jpg
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
Står eran grill under tak? Tar ni ut den där det inte finns tak när ni grillar?
 
Utekök är en trendgrej precist som köksö. Inredningstidningar berättar mer o mer om det och alla, främst kvinnor, faller för det och så måste gubbarna sätta igång. Samma som öppna planlösning. Trots alla nackdelar så är det fortfarande ett säljargument i husbeskrivningar. Otroligt.
En gång var gillestugan i källaren också det hetaste. Nu är det snarare ett riskmoment i husbeskrivningen.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Jag och sambon reflekterade över matlagning utomhus nyligen. El-grill ute tex, väldigt överkurs om man har grill-funktion i ugnen...
 
Vi har våran första sommar i nya huset där det redan fanns ett utekök, inget fancy alls.. egentligen ganska förfallet och fult men jag älskar det!! Har aldrig drömt om något sådant men nu vill jag aldrig vara utan :) Ska dock flytta uteplatsen sen när vi bygger om altanen men då bygger vi definitivt en ny! Våran är väldigt basic och inget tak eller rinnande vatten men känslan av att stå ute i solen och preppa grejer inför grillningen är oslagbar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.