Hej alla!

För ett antal år sedan bestämde jag mig för att prova om en robotklippare trots allt skulle klara av min minst sagt knepigt utformade gräsmatta. På grund av tveksamheten köpte jag en Meec robotklippare (deras röda) då den var billig (och om en så pass korkad klippare klarar av gräsmattan borde alla andra klippare också göra det).

Döm om min förvåning när den (efter det normala trådjusterandet) klarade av det med bravur och obehindrat fortsatte att klippa, fram till årets säsong det vill säga. Nu är "Varning: Fel 1" det enda den vill kläcka ur sig och inga försök att återställa den verkar bita.

Då den är så gammal som den är finns det ingen garanti kvar och om jag inte kan serva den själv, vilket jag inte kan utan servicemanual, får det allt bli en ny klippare.

Som ärenderaden indikerar är jag intresserad av en Worx Landroid M WG799E och efter att ha sökt dels i detta forum och dels generellt på Internet har jag fått ett mestadels gott intryck. Dock är det ju uppenbart baserat på ett stort antal inlägg i detta forum att det finns buggar och underligheter i mjukvaran.

Just därför är jag tacksam för alla tankar och synpunkter kring denna modell. Jag är inte rädd för att skruva och pilla själv, tvärtom, men jag vill gärna ha en klippare som klipper en majoritet av tiden. :)

Även andra erfarenheter kring Landroid generellt emottages tacksamt.
 
Jag trodde att jag hade en Landroid M, i alla fall står det så i något papper. Riktig beteckning är i så fall WG794E. Den går nu in på 5:e säsongen och jag har uppdaterat FW till ver. 0.72. Lite kritisk till dess tendens att spårbilda vid vissa delar av slingtråden (borde kunna fixas med mjukvara kan man tycka). Annars billig och klipper gräset mycket bra!
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jag trodde att jag hade en Landroid M, i alla fall står det så i något papper. Riktig beteckning är i så fall WG794E.
Tack för snabbt svar! (y) Modellbeteckningen har att göra med klippyta, m.m. Det finns med andra ord ett antal modell M. På NetOnNet heter den dessutom Worx Landroid M II 1200 WiFi. :)
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Hej.
Jeg tror du selv har en del af svaret.
At have mulighed for reparation på et værksted er en af de vigtigste ting. Jeg har indtryk af at Class Olsson kan reparere Worx. Der er også tilfælde hvor Worx giver 3 års garanti, hvis du registrerer dig på nettet.
Jeg har selv en M årgang 17. Meget tilfreds selv med 1 garantirep.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.