Hemmakatten
Här ser man det extra lilla steget som gör det enkelt att gå in och ur. Bild på ett inbyggt badkar med en framträdande trappstegskant som underlättar in- och utstigning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ett steg syns vid kanten av en dunkelt upplyst inomhuspool för enkel åtkomst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket himmelrike ni har byggt :ok:
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Tack söta du! spat är underbart, ska försöka ta nån bild när det är stjärnklart. Himmelrike är dock inte snö, is och mörker så vi åker söderöver i jan - mars.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hej, skulle gärna vilka veta hur ni gjorde med badkaret inne? Hur ser insidan ut? Bilder? riktigt fint!
 
  • Gilla
Nefrums
  • Laddar…
Hemmakatten
Ja, jag hade glömt bort att de jag lovat lägga in bilder. Tyvärr kommer det att till framåt påsk eftersom vi är bortresta fram till dess. Ska lägga in en påminnelse i kalendern.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ja, jag hade glömt bort att de jag lovat lägga in bilder. Tyvärr kommer det att till framåt påsk eftersom vi är bortresta fram till dess. Ska lägga in en påminnelse i kalendern.
Ni missar ju all underbar snö och slask som vi har haft på sistone. Nu efterföljs den av bitande kyla.
 
Hemmakatten
Haha! Ja, vi missar snö o slask, är på långsemester på Algarve-kusten. Här är det en explosion av rosa blommor på mandelträd och blommor i trädgårdar och I vägrenen och fullt med apelsiner på träden. Funderar på att stanna en månad extra om vår husvakt orkar passa huset så länge.

Förlåt, kunde inte låta bli att skryta lite med vädret här.
 
Skryt på. Vi svenskar är generellt för dåliga på det.

Lär inte vara en allt för stor uppoffring att husvakta hos er så stanna ett tag till. :)

-14,5 i går morse.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ledsen att det dröjt, men kommer äntligen lite bilder på spabadet. Bilderna togs i februari, därav all snö. Hoppas att ni nu inte blir besvikna. Det får plats fyra personer men det mest idealiska är två, en på varje bänk. För det mesta badar vi själva. Maken tycker om att sitta i spabadet och se solen gå upp (själv sover jag så som en stock). Själv föredrar jag kvällen, en njutning att koppla av i spat, gärna med ett glas vin och en bok, men oftast bara sitter jag o tittar på utsikten. Hur mycket vårt spabad egentligen har kostat vill jag inte tänka på (och har inte heller fört bok över kostnaderna). Däremot så är det värt alla pengarna, det utnyttjas åtminstone 4-5 dagar per vecka.
Hej! Verkligen stilrent och superfint spa!

Jag har länge sökt efter leverantör till dörr/fönster som ser ut som ert. Undrar om ni vill tipsa mig om var ni har beställt era?
 
Hemmakatten
Det är dörr- och fönsterprofiler i aluminium från Schuco. Profilerna finns i många modeller. Det finns många fönstertillverkare som använder dessa aluminiumprofiler, bara att googla.
 
Redigerat:
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Det är dörr- och fönsterprofiler i aluminium från Schuco. Profilerna finns i många modeller. Det finns många fönstertillverkare som använder dessa aluminiumprofiler, bara att googla.
Tusen tack!
 
Vi håller på att planera ett kombinerat ute- och ”badtunne”-rum. Initialt funderade vi på att sänka ner en rostfri variant men efter att hittat denna tråd blev vi väldigt inspirerade av att gjuta.

Vi har några frågor som jag hoppas @Hemmakatten skulle kunna svara på:

- Om du skulle gjort om samma sak idag, skulle du gjort något annorlunda
- Hur fräscht håller sig kaklet
- Hur många kan man trycka ner i det samtidigt
- Vilket djup är det (totalt och sitthöjd)
- Finns det någon ritning på det som man kan få ta del av

Många tack
 
Hemmakatten
1. Vi ångrar ingenting
2. Mosaiken är alltid fräsch.Byter vatten ca 2-3 ggr per år och då skurar vi av mosaiken.
3. Spabadet är 120 x 160 cm. 4 personer får plats om man känner varandra. 2 personer sitter väldigt bekvämt
4.Sittbänkarna, gjutna, är på vardera kortsidan. När man sitter går vattnet upp till axlarna. Jag brukar kasa ner lite så vattnet går upp till halsen. Har inga ritningar.

All spautrustning ligger bredvid under altanen. Spat är gjutet fristående från huset för att undvika köldbrygga.
 
Redigerat:
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Hemmakatten
Nu har jag mätt djupet på spabadet. Det är 80 cm djupt.
 
Vilket läckert utespa! Men jag fastnade mest för bilderna du hade tagit inifrån, där det platsbyggda badkaret i badrummet var med.

Jag är i gång med att bygga ett nytt badrum, och har tänkt ha ett platsbyggt, nersänkt, kaklat badkar. Har du några tips från ditt bygge? Hur löste du det med vattenlås/propp? Vilket tätskikt använde ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.