Mac_attack
Hej!

Någon som vet var man kan få tag i grova plankor/skivor av ex. ek eller alm? Bor i Göteborgsområdet.
Är framförallt intresserad för ett eget köksbord ev. soffbord. Hur ser prisbilden på ett ungefär ut?

Om någon har bra erfarenhet av att skydda träytan från diverse märken från dryck etc. får man gärna lämna ett tips för det också.

En inspiration är Wikströms snickeri, likt nedan (oerhört läckert):
24bwah0.png
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Hej!

Någon som vet var man kan få tag i grova plankor/skivor av ex. ek eller alm? Bor i Göteborgsområdet.
Är framförallt intresserad för ett eget köksbord ev. soffbord. Hur ser prisbilden på ett ungefär ut?

Om någon har bra erfarenhet av att skydda träytan från diverse märken från dryck etc. får man gärna lämna ett tips för det också.

En inspiration är Wikströms snickeri, likt nedan (oerhört läckert):
[bild]
Jag skulle kolla med en bonde med skog av den sorten du är intresserad av.

Jag vet att sånt material är ganska dyrt i den klass du behöver för ett bord. Alltså utan stora sprickor och skador, lagom tjockt samt torkat till rätt grad.

Snickerier köper ofta nysågat material och sedan lägger på tork under ett par år för att få ett material som går att jobba med när det skall tillverkas möbler.
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Någon som vet var man kan få tag i grova plankor/skivor av ex. ek eller alm? Bor i Göteborgsområdet.
Du kan kolla exv med @teed här på forumet. Om du vill kan du få låna min gps..den visar en otroligt vacker skogsväg hem till honom, varje gång.. tar typ 60min efter man kört av e45...sen tar det 15min när man ska ut till e45 igen efter hans muntliga instruktion..
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.