Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Biltemas vakumlyftare?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Ovrigt/Vakuumlyftare-2000018447/

Ska till att montera inglasning till uterum där varje ruta väger ca 50kg.
Tänker mig att om man använder sig av 2st dubbla som klarar 60kg per styck så är man på den säkra sidan.
Men ibland är man ju lite tveksam till funktion och kvalité på Biltemas prylar och det vore tråkigt att tappa glasen. Därför undrar jag om det är någon som har testat dom?
 
maah maah skrev:
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Biltemas vakumlyftare?
[länk]

Ska till att montera inglasning till uterum där varje ruta väger ca 50kg.
Tänker mig att om man använder sig av 2st dubbla som klarar 60kg per styck så är man på den säkra sidan.
Men ibland är man ju lite tveksam till funktion och kvalité på Biltemas prylar och det vore tråkigt att tappa glasen. Därför undrar jag om det är någon som har testat dom?
Jag har den som är "dubbel", och den funkar utmärkt på glas.. Jag köpte den dock för att lyfta en dold lucka ner till min krypgrund, och den funkar mindre bra på klinker med lite struktur ....

Vet inte hur prisskillnaden är mot "bättre märken", men kläm och känn lite så kan du nog avgöra själv .... Konstruktionen känns stabil och så, men gummisugkoppen är lite hård och inte så följsam...
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
A
Jag har såna, är man noga, så sitter de stenhårt, men de kräver nog mer än proffsens för att sitta. Jag har de trippla och har varit med om att en kopp har släppt.

Mina luntar så jäkla mycket att de måste förvaras ute.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Vi köpte två av de trippla när vi skulle montera fönster i kåken. På ett 10-tal försök fick inte alla 3 sugkroppar att fästa ordentligt en enda gång, så vi vågade inte använda dom.

Biltemas kundtjänst ville först inte ge pengar tillbaka eftersom dom var använda, men efter att de själva misslyckats med få dom fästa så var det inga problem längre :)

Inte rekommenderat alltså.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Tack för input!

Om det är någon i Uppsala som har vakumlyftare som ligger och skräpar som ni vill låna ut eller sälja för en billig peng får ni gärna höra av er :D
 
jag har 2st av den dubbla har inte prövat dem på något i närheten av dess maxlyft men på lätta 8x9x10 innedörrar är dom perfekta för sålänge inte är vita =)
 
Ska till att köpa vakumlyftare för att använda på glas. Nån som har nån bra att rekommendera, som inte kostar skjortan? ;-)
 
Jag har köpt Julas röda lyftare med två sugklockor. Den fungerade bra för mig då jag lyfte glasskivor.
 
  • Gilla
Stingray468
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.