Nu är det dags att byta batteri för mig, då den bara klipper i ca 15 min innan det går in för laddning. Den har nu gått 4 säsonger.

Vart köper ni era batterier? Är det äkta Husqvarna eller kopior man ska satsa på?
 
En dyr maskin, där du kanske byter batteri var 3-5 år - jag personligen hade inte letat billiga kopior.
 
Hade tänkt köpa Original, men ville kolla här först före jag beställer ifall några medlemmar kanske kommit fram till att det finns bättre kopior med högra kapacitet än originalet.
 
En enkel googling på din rubrik ger träff på original 1.5Ah för 900:- och annat fabrikat med 2.5 Ah för 625:- . Sen hur laddstationen reagerar vet man ju inte... den kanske är så infernalisk att den känner av om det kommer ett piratbatteri och vägrar ladda....
 
Huvudbrytaren Asgarvad skrev:
En enkel googling på din rubrik ger träff på original 1.5Ah för 900:- och annat fabrikat med 2.5 Ah för 625:-
nu var det inte en enkel googling jag var ute efter.....
Har du några erfarenheter av dessa batterier? Kan kopian tex vara bättre en originalet?
 
Har beställt ett originalbatteri nu efter att fått fram att laddningsstationen inte kan ladda upp över den kapaciteten som originalbatteriet har.
 
  • Gilla
Huvudbrytaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.