Undrar lite och hoppas någon kan svara!

- är det vanlig plastmatta som ingår i alla rum inkl v-rum?
- hur ser badrumsskåpet med underställ ut?
- kan man köpa nytt kök tex på ikea, passar dom luckorna istället för att köpa genom Älvsbyhus?
- ni som byggt med Älvsbyhus är ni nöjda med huset och hanteringen.
- höll eran kalkyl från Älvsbyhus eller ska man lägga till extra?


Vi funderar på att bygga ett Tyr och skulle gärna vilja ha dessa svar!! Tack!
 
Vi har byggt ett sleipner SX med förhöjt väggliv.

Plastmattan ingår i alla rum. Den ser riktigt bra ut när den väl är på plats.
Vi funderade först att köpa deras "riktiga" golv men det är bara 3 el 5 mm så det klarar inte av att slipas.

När det gäller badrumsskåp så är det i Sleipner ett som ingår, det står precis brevid dörren inne i badrummet, övriga skåp finns inte, inge badrums spegel, ingen toalettpappershållare.

Ang köket så valde vi standard luckorna för det påminner allt för mycket om hyresrätts lyckor a'la 80 tal.
Det vi kommer at göra närmast är att kakla mellan diskbänk och överskåpen, samt sätta dit en ljusamp och spottar.

Våran kalkyl drog faktist över med ca 180k men det beror mycket på komun avgifter, och utmätningar, samt vårt markjobb blev lite dyrare än beräknat.
Men vad gör det när vi fick huset värderat till 500k mer än vad bygget har kostat.
 
Vi har byggt med dom och är i stort sett nöjda, MEN vi hade problem med att badrums&tvättstuge taket vart grå/brun prickigt,var tydligen spånskivan som utsöndrade nåt. Fick det ommålat för drygt en vecka sedan efter vi hade haft en särskild bes. i okt -03!!!!!!!!!!! Det tog alltså 18 månader för Älvsbyhus att få tummen ur .....,och då kan jag lova att vi har ringt å stött på! Ett tips: Om du bygger med Ä-hus å får problem prata inte med en viss Anita utan vänd dig till byggchefs ansvarig på en gång ;) Hon var riktigt otrevlig......
 
TACK så mycket för era svar!!!

 
Hado skrev:
Vi har byggt med dom och är i stort sett nöjda, MEN vi hade problem med att badrums&tvättstuge taket vart grå/brun prickigt,var tydligen spånskivan som utsöndrade nåt. Fick det ommålat för drygt en vecka sedan efter vi hade haft en särskild bes. i okt -03!!!!!!!!!!! Det tog alltså 18 månader för Älvsbyhus att få tummen ur .....,och då kan jag lova att vi har ringt å stött på! Ett tips: Om du bygger med Ä-hus å får problem prata inte med en viss Anita utan vänd dig till byggchefs ansvarig på en gång ;) Hon var riktigt otrevlig......
Vilket säljkontor tillhör Anita??
 
Hon sitter i Älvsbyn på huvudkontoret,serviceavdelningen.
 
Någon som vet leverans tiden i södra sverige Från Älvsby hus??

Kan man bara ringa å kolla det tro? ::)
 
Jag ska bygga i Kronobergs län, och min väntetid är c:a 13 månader.
 
vi ska bygga i västra götaland och vi fick svaret att nästa hus som beställdes skulle komma v.24 2006. så det är tyvärr mer än ett år :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.