HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
4 miljoner för ett gammalt ruckel i Jönköpings finaste stadsdel (Skänkeberg).

Det såg inte så illa ut. Synd att jag har ett pågående projekt redan...
 
  • Gilla
JohnAnchor
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
4 miljoner för ett gammalt ruckel i Jönköpings finaste stadsdel (Skänkeberg).
Oj vad fint! Mycket bevarade detaljer, ett riktigt fynd om man gillar byggnadsvård. Bara att hålla tummarna att rätt person för köpa och bevara huset!
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Martin_B
FG FG skrev:
Ännu ett herrelöst hus i Göteborg. Någon som är sugen på ett renoveringsobjekt?

[bild]

[länk]
Renoveringsobjekt? Du menar väl rivningsobjekt? :D

Nä fy fan. Riv skiten och bygg nytt. Har det gått så här långt så får man vara bra korkad, eller ha GRYMT mycket tid på händerna, för att ta tag i skiten.

Skall det vara lönt att renovera så måste övriga huset vara i riktigt fint skick, för att kompensera en renovering av all röta. Det drar med sig så vansinnigt mycket att jag får mardrömmar så här i vaket tillstånd.

Man börjar plocka i det, sen kommer lite till och lite till. När ena ytskiktet efter det andra har rivits framträder det nya huvudvärk och man fortsätter riva. Sen håller man på så tills man undrar varför man inte bara rev skiten redan från början :D

Stackars den som vågar ge sig in i en renovering med detta objekt!
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Martin_B
Den tomten är 376 m2, och objektet är utsatt för 4,2 mille.

Det är ju egentligen vansinnigt att lite mark i Göteborg är värt 11 170 kr / kvm.

Skall bli spännande att se hur det går när räntorna sticker iväg :D
 
Tomten är liten och läget är inte heller så bra eftersom spårvagnen går nära tomtgränsen. Hur som helst så har andra hus i området gått för 7-10 miljoner. Det var tre stycken som hade lagt bud förut. Får väl se vad som händer med huset.
 
FG FG skrev:
Tomten är liten och läget är inte heller så bra eftersom spårvagnen går nära tomtgränsen. Hur som helst så har andra hus i området gått för 7-10 miljoner. Det var tre stycken som hade lagt bud förut. Får väl se vad som händer med huset.
De flesta minns väl det där andra huset som hade en egen tråd, undrar vad som hände med det sedan?
Det här huset ser ju ut att vara en del av ett planerat område med likadana hus. Jag undrar vad som gäller vid nybyggnad, man får troligen inte bygglov för någon annat än ett hus med identisk exteriör. Jag undrar hur många som är intresserade av att bygga nytt om man måste hålla sig till så strikta villkor.
Grannarna måste väl iallafall vara lättade av att något förhoppningsvis händer med huset. Kan ju inte vara så kul att bo på samma gata som det där rucklet.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Stad: Tranås
Landskap: Småland
Pris: 3,9 miljoner
Rum: 4
Kvm:
75/18
Byggår: 1930

[bild]
[bild]
[länk]
Vill någon försöka ge sig på att förklara vad det är som gör denna fastighet prissatt till 3,9 miljoner?
Den har inget enskilt läge, den ligger inte i någon "fin" (dyr) del av landet, inredning och tekniska detaljer ser verkligen inte ut att vara några prisdrivare.
Är det endast sjöläget?
 
HOBBY ARCHITECT
T tompaah7503 skrev:
Vill någon försöka ge sig på att förklara vad det är som gör denna fastighet prissatt till 3,9 miljoner?
Den har inget enskilt läge, den ligger inte i någon "fin" (dyr) del av landet, inredning och tekniska detaljer ser verkligen inte ut att vara några prisdrivare.
Är det endast sjöläget?
Det undrar jag också. Sen undrar jag hur hårt trafikerad vägen är bredvid.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Det undrar jag också. Sen undrar jag hur hårt trafikerad vägen är bredvid.
Kollade trafikbelastningen (ÅDT) i Trafikverkets TFK men där står ingen uppgift, det beror på att vägen är en enskild väg och inte statlig, enligt NVDB. Troligen är det då relativt lite trafik på den. En bit bort går en järnväg och någon kilometer bort väg 32 som är tungt trafikerad. Beroende på terräng kan den höras eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.