nikasp
Hmm, vågar man beställa Svedbergs badrumsinredning för 35-40’ och lita på att de finns på plats 4-5 veckor senare eller ska man ta det via entreprenörens samarbetspartners till klart sämre pris..?
 
  • Gilla
RoTDanne
  • Laddar…
Prata med deras kundtjänst, förklara att sakerna måste finnas på plats innan ett visst datum, och fråga om de klarar det. Och få okej på att ordern annars annulleras. Betala mot faktura så klart. Finns inte grejerna så beställ av entreprenören, men kolla hur långt innan du måste beställa där med.
 
Nu har jag ju bara haft positiva erfarenheter från Bygghemma, även när det har varit fel på en leverans. Men den där dörren bör ju godkännas som en reklamation alla dagar i veckan. Precis som mexitegel säger så är den ju bara brun och inte ett dugg teak-mönstrad. Om bygghemma vägrar att ta sig an reklamationen så lär du vinna på 2 minuter i ARN.
 
nikasp
Jag har jämfört nu och med rabatt hos kakel/badeumsfirma via entreprenör så blir det nästan hugget som stucket med viss fördel till Bygghemma, dom ju dock inte har motsvarande service i butik.

fia_mstd fia_mstd skrev:
Prata med deras kundtjänst, förklara att sakerna måste finnas på plats innan ett visst datum, och fråga om de klarar det. Och få okej på att ordern annars annulleras. Betala mot faktura så klart. Finns inte grejerna så beställ av entreprenören, men kolla hur långt innan du måste beställa där med.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Igår skulle jag hämta ut en gräsklippare på DHL beställd på bygghemma.se. Jag blev lite förvånad när det va en grästrimmer jag fick.
Tydligen så har de satt på fel etikett hos Stiga för på trimmern satt följesedeln från Stiga med och där stod det klart och tydligt en annan person med adress i Uppsala.

Ska bli intressant att se hur dom löser det.
Känns lite dumt om vi båda behöver skicka tillbaka varorna till Stiga för att sätta dit nya adressetiketter.
Jag har trimmern i bakluckan på bilen och skulle bara kunna åka till den andra personen och byta så jag får min klippare. Men varför ska jag offra tid och pengar på att åka över hela stan bara för att Stiga har klantat till det.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
När vi renoverade så beställde jag en köksfläkt från Gränsbygdens då det vid kontakt svarade ja på min fråga: har ni den på lager, ingen fläkt kom trots att jag fått mail om att den var packad, det tog flera veckor att få pengarna tillbaka.
samma ska hände nästan när jag beställde från ett företag som hör till bygghemma, svar ja på frågan om de hade fläkten på lager, sedan gick det ett par veckor utan att någon fläkt kom och när jag ringde så fick jag besked på att den var restad och de kunde inte svara på när den skulle komma, samma där, det tog flera veckor att få tillbaka pengarna.

Trött på nätskojarna så åkte vi in till Elgiganten på Väla och till min förvåning så hade de samma Siemens fläkt till någon hundring under nätskojarna, så nu undviker vi nätskojarna och handlar i fysiska butiker i stället.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 4 till
  • Laddar…
Har köpt en hel del material och annat från Bygghemma.se nu när vi bygger hus.

Haft två problem men det har berott på tillverkaren/leverantören, Bygghemma.se har ändå skött det bra. Försenade innerdörrar = bra pris på ytterdörrar. Produkt som försvunnit ur sortimentet = motsvarande (och betydligt dyrare) produkt till samma pris.

Sen gällande priser, på mer eller mindre allt så är de billigare än bygghandel om det inte är ett erbjudande som är specifikt för fysiska butiker (verkar vara mycket sånt i branschen). Gäller bara att ta in offert.

Ska väl tilläggas att jag har handlat av dom för närmare 100.000kr senaste kvartalet.
 
maah maah skrev:
Igår skulle jag hämta ut en gräsklippare på DHL beställd på bygghemma.se. Jag blev lite förvånad när det va en grästrimmer jag fick.
Tydligen så har de satt på fel etikett hos Stiga för på trimmern satt följesedeln från Stiga med och där stod det klart och tydligt en annan person med adress i Uppsala.

Ska bli intressant att se hur dom löser det.
Känns lite dumt om vi båda behöver skicka tillbaka varorna till Stiga för att sätta dit nya adressetiketter.
Jag har trimmern i bakluckan på bilen och skulle bara kunna åka till den andra personen och byta så jag får min klippare. Men varför ska jag offra tid och pengar på att åka över hela stan bara för att Stiga har klantat till det.
En uppdatering:
Idag efter 10 dagar så har jag fortfarande inte fått min gräsklippare.
Däremot vill Schenker veta en dag jag är hemma mellan 09-15 så dom kan hämta upp trimmern.

Jag informerade Bygghemma att jag vanligtvis är hemma vardagar mellan 17-21 och dom kan hämta trimmern då. Det är inte ett alternativ att jag ska vara hemma en hel dag för att dom har klantat till det.

Är snart i behov av en slåttermaskin istället för gräsklippare... :confused:
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
En uppdatering:
Idag efter 10 dagar så har jag fortfarande inte fått min gräsklippare.
Däremot vill Schenker veta en dag jag är hemma mellan 09-15 så dom kan hämta upp trimmern.

Jag informerade Bygghemma att jag vanligtvis är hemma vardagar mellan 17-21 och dom kan hämta trimmern då. Det är inte ett alternativ att jag ska vara hemma en hel dag för att dom har klantat till det.

Är snart i behov av en slåttermaskin istället för gräsklippare... :confused:
Du kan ju tala om att om de ska komma mellan 09-15 så är det lördag och söndag som gäller, jag avbokade ett köp hos bygghemma för att varan ej kunde levereras när jag var hemma av just Schenker, DHL hade flera turer per dag i vårt område.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Nu har jag pratat med dom igen, först kl 08 och sen kl 15.
Jag sa att jag ville annullera köpet men då visste dom inte ens om klipparen hade gått iväg från Stiga.
Jag blev lovad ett svar per mail under dagen.

Jag trodde inte att det va så svårt för dom att ringa till Stiga och fråga "Har ni skickat artikel X på ordernummer XXXX", men tydligen så det svårt.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Ytterligare ett samtal till Bygghemma idag vid kl 09.
Ska sägas att alla 4-5 personer jag har pratat med där är väldigt trevliga och samarbetsvilliga.

Dessvärre är dom kanske inte så handlingskraftiga utan dom väntar mest på att jag eller leverantören ska höra av sig. Dom ligger inte på och försöker lösa problemet själva.

Nu är statusen att dom har inget sändningsnummer från Stiga så dom vet inte om den är skickad eller ej och dom fick inte tag på någon från Stiga per telefon så dom ska skicka ett mail.

Jag har sagt att jag vill anullera köpet om jag inte får gräsklipparen idag och jag vill ha besked innan kl 16.

Fortsättning följer...
 
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
Blev det nån klippare? Eller klippte du banden med Bygghemma?
 
haft samma problem som flera andra: beställde en dörr via bygghemma, hos dem står det att det är en leveranstid på ca en vecka. när ordern väl är lagd är infon att det kommer ta 6 veckor. tur jag inte hade bråttom, men tycker nog de gör sig skyldiga till vilseledande marknadsföring.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Har handlat från Bygghemma 3ggr och haft problem 2 av dessa.

Första gången var takfönster, skulle ta 5-6 veckor att få hem. Efter 2 mån ringde jag och frågade var de var någonstans och fick till svar att de inte visste men att de skulle kontakta leverantören och återkomma under dagen. Ringde dagen efter för att de inte hört av sig och får samma svar igen. Dag tre ringer jag upp igen för att jag inte fått någon återkoppling. Då skulle dem ringa tillbaks inom 30 min vilket de inte gjorde. Ringde upp 4h senare och vägrade att acceptera samma svar igen så de ringde upp leverantören medan jag hängde kvar och jag fick som svar att de tappat bort mitt paket. Turligt nog så hittade dem det och det kom en vecka senare.

Andra gången var nu i julas, så var det en kommod som de hade i lager. Efter en vecka hade jag fortfarande inte fått en försändelsenr så ringde och fråga varför de inte skickat än. Fick då samma svar som med takfönstrena. Ringde tillbaka senare samma dag och då sa de att leverantören hade skickat det... Konstigt tyckte jag iomed att jag inte fått något sändningsnr. Så jag ringde schenker och de hade då inget paket i mitt namn och hade inte heller fått någon order på det.

Många turer fram och tillbaka med samtal mer eller mindre varje dag och åtskilliga timmar senare så fick jag kommoden 3 veckor senare.

Summa summarum, kommer inte handla där igen.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
H
Har handlat en robot klippare där.
Nya modellen av Husqvarna.
Lokala butiken skulle få den in om 3 veckor.
Men bygg hemma hade den i lager.
3 dagar så var den på dhl i Karlstad.
När jag hämtade min klippare så stod det 2 till på dhl som hämtade likadan robot från samma ställe.
Tyckte det gick snabbt och de var trevliga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.