Vilken häftpistol funkar för att häfta fast svart sammetstyg i trä (furu). Har hört att märket rapid ska vara bra men dom har ju billiga o dyrare, vilken funkar till detta jobb?

/Challe
 
tommib
Vilken som helst, troligen. Furu är mjukt. Se till att det är breda klammer så blir det inte lika mycket drag i tyget.
 
Jag köpte en halvdyr (~300) av märket som bara finns på jem och fix (boxer?) och den var totalt klappkass.
 
C Challe777 skrev:
Har hört att märket rapid ska vara bra men dom har ju billiga o dyrare
Jag har två Rapid, en rätt gammal i metall, och en nyare i plast.
Tycker att den gamla funkar bättre, med mer slagkraft.
Inga problem med att häfta fast t.ex. möbelklädslar i trämöbler.
 
  • Gilla
Daniel Johnsson och 1 till
  • Laddar…
Vet du vad det är för märke på dom två?

Såg en i plast för 449:- som skulle ha bra kraft utan att man behövde trycka så mycket själv (rapid alu 940) kan den vara nåt att ha?
 
  • Gilla
Challe777
  • Laddar…
Jag har en Rapid 30 som också funkar bra i största allmänhet. Nu häftar jag kanske inte tyg mot trä speciellt ofta men de få gånger jag har gjort det så har det fungerat bra. Jag tror enda skillnaden mot Rapid 23 är att denna har en längre nos som gör att man kan komma åt att häfta i hörn vilket kan vara bra just när det handlar om att klä möbler och liknande. Jag köpte min för många år sedan med huvudsyftet att häfta fast tätningslister i fönster och det fungerade bra.

https://www.clasohlson.com/se/Häftpistol-Rapid-30/30-2632
 
  • Gilla
Challe777
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.