displayen på robotgräsklippare blir vänd oh spegelvänd
 
Hej, du måste förklara mer vad som är problemet. Jag förstår inte vad du försöker beskriva, helt obegripligt att displayen skulle vara spegelvänd. Bifoga gärna bilder så kanske du får konstruktiva förslag.
 
När jag startat om så visar displayen normal text och rättvänd, och klipparen går ut och klipper normalt men efter ett par omladdningar iladdstationen har displayen blivit upp och ner samt texten är spegelvänd, vid laddstationen laddar inte worxen. När den går in i laddaren växlar ljusdioden till röd i ca 15 sek och återgår sedan till grön, och ingn laddning bara felvänd display.
 
V vbgpandan skrev:
När jag startat om så visar displayen normal text och rättvänd, och klipparen går ut och klipper normalt men efter ett par omladdningar iladdstationen har displayen blivit upp och ner samt texten är spegelvänd, vid laddstationen laddar inte worxen. När den går in i laddaren växlar ljusdioden till röd i ca 15 sek och återgår sedan till grön, och ingn laddning bara felvänd display.
Min 790E började spegelvända vända bilden förra säsongen. Pratade då med supporten som sa något om byte av kretskort. Skulle skickat in den i vintras, men glömde bort det och nu är garantin tyvärr slut. Skärmen återställer sig dock för mig om jag startar om klipparen. Eftersom jag har börjat få lite andra spännande problem såsom att den stannar mitt på gräsmattan "utanför område" eller helt plötsligt svänger utan anledning, så börjar jag ju misstänka att kretskortet håller på att ge upp. Jag har ju inte haft tid att ta isär maskinen, men jag hoppas och tänker att det bara är displayens kretskort som gett sig på grund av fukt eller nått och att den då spyr ut massa felaktiga signaler till moderkortet som i sin tur flippar ur pga det. Sådana fel kan yttra sig precis hur som helst.

Hade en polare vars bil plötsligt inte gick att starta. Hela elsystemet verkade ha dött och det gick inte heller att koppla in diagnostikdatorn, så då stod mekanikerna ännu mer frågande. Tillslut hittade han en kille som misstänkte vad det var. I bagaget på bilen var det fördraget för cd växlare. Ibland hände det att det kom i vatten via hjulhusen, som visserligen rann ut via nån dränering, men detta vatten fick cdväxlarkontakten att ärga och kortsluta. Polaren klippte av kontakten och bilen startade och fungerade som den skulle.

Om du känner någon med Worx maskin så kan man ju testa med dennes maskin i din laddstation. Händer det samma sak med att den slutar ladda efter 15s, så är det nog fel på laddstationen/strömförsöjningen. Om det fungerar så skulle jag gissa på att du har kabelbrott nånstans på kablarna i din maskin som går fram till laddplattorna i fronten. Tydligen ganska vanligt fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.