Jag har av blivit ombedd att ta fram någon typ av karta där jag noggrannt kan visa hur mycket, och åt vilka håll marken lutar på platsen där jag sökt förhandsbesked. Detta för att området nu är väldigt tätbevuxet och det är svårt att urskilja hur stora skillnader i höjd marken har. Området måste troligtvis delas upp i något slags rutsystem där varje krysspunkt mäts.

Vad finns det för företag som kan göra sådana mätningar och ta fram en karta över området?

Har ni någon uppfattning om kostnader för sådan åtgärd?

Mvh Daniel
 
Antingen med hjälp av en teodolit eller totalstation för precisa inmätniningar i höjd och längdled. Eller att avvägningsinstrument för endast nivåskillnader.
 
Okej Z, men vilka typer av företag kan tänkas göra sådana mätningar, vilka skall jag kontakta?
 
Kommunen har, lantmäteriverket. Sen de vanliga byggjättarna. Har taskig koll men googla på fältmätnings företag, utstakning, utsättning så borde du få ett par träffar iaf. Kolla gulasidorna i din del av landet också.
 
Tack för hjälpen Z, andra som har tips får gärna fortsätta, men nu kan jag börja någonstans i alla fall.

Tack / Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.