Hej!

Har idag ett ca 20 kvm stort uterum som jag tänkte renovera.

Det som ska göras är att ta bort kanalplasten. Bygga på med råsopar och sedan papptak. Därefter kommer jag gipsa invändigt och sätta spottar i taket. ”Hålen” som idag är mellan tak och reglar är skyddade med plexiglas idag, dessa kommer byggas igen.

Utöver detta kommer ny trall byggas både invändigt men även över befintliga plattor och några meter ut till.

Nu till min fråga.

Jag har en praktis bod som tillhör uterummet. Byggd på platta, vilket uterummet ej är.

Vad kan jag göra med denna för att ”liva” upp den utvändigt?

Utöver detta tar jag gärna emot tips/ideer och förslag på vad jag kan göra med renoveringen.

Anledningen till renovera och ej bygga nytt är plånbok och behov (Har flera alternativ till uteplats i trädgården).

Tack på förhand!
 
  • Vit entrédörr till en praktisk bod, med ett litet fönster och en vit hylla med dekoration till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uterum med kanalplasttak framför tegelvilla, vitmålade reglar, trädgårdsmöbler på marksten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uterum med tak av kanalplast, gult tegelhus, vita utemöbler och träarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen? :)
 
Spontant låter det som att det kan bli ganska mörkt om du både täcker taket och tar bort sidoljusen. Visst, du kompletterar med belysning men jag är rädd att hela uterumskänslan försvinner.

Boden kan du exempelvis göra lite mer levande med en dörr i annan färg än vitt. Sen får du själv bestämma hur livlig kulör du vågar dig på. Foder runt dörr och fönster skulle göra att det ser lite mer arbetat ut, men jag ser att det är trångt mellan dörr och fönster.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Tanken är att sidoljuser och partierna ska vara kvar, enbart nytt tak med infällda spottar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.