Vad för features har man med Robonect?
Skillnad mot connect?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Vad för features har man med Robonect?
Skillnad mot connect?
Kolla tråden Gardena 40li. Där finns all info.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
OpiMaza
johan63 johan63 skrev:
Om du läser tråden bakåt. Ser du hur vi gör , när man bygger on hjulet. Även länk till inköpsstället finns.
Jepp, jag såg det men tänkte försöka mig på en egen lösning på 360 hjulet, vi får se i helgen om jag hinner börja. Kör även gamla varianten på robonect, men den fungerar väldigt bra. Lyckades i går kväll få in lite värden i min Home-assistant. så nu ska jag bara fila vidare på det när tillfälle ges.
 
OpiMaza OpiMaza skrev:
Jepp, jag såg det men tänkte försöka mig på en egen lösning på 360 hjulet, vi får se i helgen om jag hinner börja. Kör även gamla varianten på robonect, men den fungerar väldigt bra. Lyckades i går kväll få in lite värden i min Home-assistant. så nu ska jag bara fila vidare på det när tillfälle ges.
Åh, a fellow nerd ;) (Här skrivs HomeKit-integration.)
 
  • Gilla
OpiMaza
  • Laddar…
OpiMaza
Jag som har en gammal variant av robonect så tjötar den om att bootloaden måste uppdateras (kör senaste betan 3) är det något man kan göra själv eller måste den skickas iväg? Om man gör det är det något man missar om man inte gör det, någon som vet?
 
OpiMaza OpiMaza skrev:
Jepp, jag såg det men tänkte försöka mig på en egen lösning på 360 hjulet, vi får se i helgen om jag hinner börja. Kör även gamla varianten på robonect, men den fungerar väldigt bra. Lyckades i går kväll få in lite värden i min Home-assistant. så nu ska jag bara fila vidare på det när tillfälle ges.
Kolla tråden Gardena R40li där finns exakt hur du ska göra. Hjulet kostar 27:90 hos clas i sjön. Fungerar klockrent !
 
OpiMaza OpiMaza skrev:
Jag som har en gammal variant av robonect så tjötar den om att bootloaden måste uppdateras (kör senaste betan 3) är det något man kan göra själv eller måste den skickas iväg? Om man gör det är det något man missar om man inte gör det, någon som vet?
Kontakta Fabian han fixar det med vändande post. Och ja. Du måste skicka den till honom.
 
OpiMaza
johan63 johan63 skrev:
Kontakta Fabian han fixar det med vändande post. Och ja. Du måste skicka den till honom.
F..n har precis fått igång bröten, riskerar man något om man inte uppdaterar nu eller kan man vänta till säsongen är över, vad tror du johan63?
 
OpiMaza OpiMaza skrev:
F..n har precis fått igång bröten, riskerar man något om man inte uppdaterar nu eller kan man vänta till säsongen är över, vad tror du johan63?
Ingen fara att vänta. Vänta tills okt. Månad, men släng iväg ett mail till fabian innan du demonterar den.
 
  • Gilla
OpiMaza
  • Laddar…
OpiMaza
johan63 johan63 skrev:
Ingen fara att vänta. Vänta tills okt. Månad, men släng iväg ett mail till fabian innan du demonterar den.
Ok, har du någon e-post till honom?
 
OpiMaza OpiMaza skrev:
Ok, har du någon e-post till honom?
kolla PM !
 
  • Gilla
OpiMaza
  • Laddar…
OpiMaza
Glömt klipparen i manuellt läge igår o nu på morgonen så får jag fel 305 igen. Ställde den i laddstationen nu så får vi se hur det går senare. Tål modulen inte att stå strömlös en kortare tid typ 12 timmar?
 
Jösses vad priset gått upp på de här modulerna. Ingen som har en till AM310 till salu billigt? :)
 
Hej

vet ni om det fortfarande köpa modulen till HQ 420? mailade till site ägaren men får inte svar. Dessutom ligger forumet på hans he,sidan nere. Känns lite skumt.

@PiMaza hur gick det med fel 305, är klipparen igång igen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.