Ska ta upp ett hål i en vägg på ca 2x2m, idag sitter ett fönsterpartier där så av växling behövs ej.
Hålet blir i en ej uppvärmd del av huset men då det är lgh på sidan och ovanför så vill jag ha nåt som isolerar en del iaf.

Vad bygger man enklast för port som slutetr ganska tätt och håller lite isolering?
Kommer ha nån bil inne och vill även ha möjlighet att köra in skotern för för lite fix så öppningsbart är ett måste
 
Allra enklast är väl att köpa en färdig slagport och sätta dit. När jag byggde om garaget till verkstad för ett par år sedan så minskade jag ner portöppningen till 2m. Jag hade vissa planer på att bygga något eget men dels så fanns egentligen inte tiden och dels så fanns det standardporrtar som passade som var billigare än förväntat. Men det var inte helt lätt att hitta så pass smala garageportar som 2m. Men efter lite letande så visade det sig att dessa fanns under avdelningen dubbeldörrar eftersom de var så pass smala.
 
K
Jag byggde själv en slagport av reglar och råspont för två år sedan. Sätt riktig panel på utsidan, en oljeboard med lite luftspalt så kan du isolera resten. Tre gångjärn per sida. Det fungerade bra tills jag köpte en riktigt port.
 
Hittar jag en beg port med rätt mått så köper jag den som klart. Kommer sitta max 2-3år (eller 5 kanske om jag känner mig)

Reglar 45x95 bara att skruva ihop?
 
Köpte en sån där containerrally/handyman port för några fjuttiga tusingar och den funkar klockrent.

Annars skulle jag hålla span på blocket och Facebook efter en beg slagport, har du is i magen kan du nog hitta en port för kaffepengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.