Hej!

Hoppas det blev rätt forum :)

Jo som sagt, ska riva lite stenmurar på tomten, kommer bli några kubik sten och betong. Verkar smidigt med big bags. Mitt problem är att där säckarna kommer stå är det drygt 10 meter till vägen.. någon som vet någon firma som har lång räckvidd?

/Andreas
 
Renova gjorde det hos oss, är över ett och ett halvt år sen, men vill minnas att det var max 800kg per säck, så det blev en hel del säckar.

Nu i efterhand så hade vi nog valt att köra 15m skottkärra istället, eller hyrt en minidumper med skopa, och lastat av i tomtgräns.
 
  • Gilla
Andenzz
  • Laddar…
Ska kolla med dom. Tack! Minns du pris?
 
Kolla med allfrakt, numer veolia. Uppdatera oss gärna hur det gick och hur prisbild se ut nu.
 
Vet inte i Göteborg, men jag har anlitat Sita/Suez för samma sak på annat håll i landet. Gick på timtaxa (utöver fast kostnad per säck på typ 100 eller så). Tror det kostade 2000 nånting för att få bort ett par ton med material.
 
tensiden tensiden skrev:
Vet inte i Göteborg, men jag har anlitat Sita/Suez för samma sak på annat håll i landet. Gick på timtaxa (utöver fast kostnad per säck på typ 100 eller så). Tror det kostade 2000 nånting för att få bort ett par ton med material.
Hade du samma bekymmer med långt avstånd från väg?
 
Kolla med allfrakt/Veolia de tar 5500 för ca 12 st 1.2m3 säckar allt som allt. De når 15 meter med sina bilar. Verkade billigare än att ta container, där var deponi avgiften högre (den är inkluderad i säckarna)

/Andreas
 
A Andenzz skrev:
Hade du samma bekymmer med långt avstånd från väg?
Ah, den detaljen ja. Nej, jag hade säckarna innanför en häck så inte samma avstånd. Däremot köpte de in transporttjänsten från en åkare (verkade det som för jag stötte på honom ett par dagar senare på annat håll) och de borde ju kunna skaka fram en åkare med längre kran. Men det kostar säkert lite extra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.