Hej!
Vi tänkte införskaffa en robotgräsklippare.
Funderar på antingen HQ Automower 310 eller Gardena. Är dessa samma maskiner?
Gardena är lite billigare och kommer med 200m kabel och HQ levereras inte alls med kabel om jag förstår det rätt.
 
L lkarlsson skrev:
Hej!
Vi tänkte införskaffa en robotgräsklippare.
Funderar på antingen HQ Automower 310 eller Gardena. Är dessa samma maskiner?
Gardena är lite billigare och kommer med 200m kabel och HQ levereras inte alls med kabel om jag förstår det rätt.
Gardena bygger på HQ-teknik. Lite småändringar är gjorda i programmet för Sileno då för att motivera ett lägre pris.

Sileno har även möjlighet att integreras med Gardenas Smart-system.
 
E etompau skrev:
Gardena bygger på HQ-teknik. Lite småändringar är gjorda i programmet för Sileno då för att motivera ett lägre pris.

Sileno har även möjlighet att integreras med Gardenas Smart-system.
Tack!
De är ganska lika då eller?
Har läst att hq klipparen har bluetooth vet dock inte vad man kan ändra för inställningar med hjälp av det.
Gardenas smart system har jag inte kollar på alls men ska ta en titt på vad det är.
 
L lkarlsson skrev:
Tack!
De är ganska lika då eller?
Har läst att hq klipparen har bluetooth vet dock inte vad man kan ändra för inställningar med hjälp av det.
Gardenas smart system har jag inte kollar på alls men ska ta en titt på vad det är.
Jag har för ett par veckor sedan köpt mig en HQ 310. Har inget att jämföra med, men jag är oerhört imponerad med hur den klarar av alla hinder på tomten. Dessutom har gräsmattan/mossmattan redan visat tecken på att bli väldigt mycket bättre!

Trodde aldrig att det skulle gå så här problemfritt.

Bluetooth är väl kanske inte den viktigaste funktionen, men lite smidigare blir det ju att göra inställning och ändra klippschema. Vid vinterns service kommer jag nog köpa till Connect.

Men du lär säkert bli precis lika nöjd med en Gardena!

Med vänlig hälsning,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.