Behöver kunna stänga av vattnet ut till vattenutkastaren som är kopplad till tvättstugans vattenledning upp till hon.

Har köpt en avstängare (kulventil?) som han på affären rekommenderade. Vill dock höra här vad ni tycker, innan det görs något ingrepp.

Vad tror ni om denna montering? Se bild.
Hand håller en kulventil nära en vattenledning och slang, i syfte att installera avstängning till vattenutkastare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
EmmBe
  • Laddar…
Den kommer att funka, men du behöver täta med lin eller liknande mellan utkastaren och ventilen. Sen kommer röret bli för långt, så du behöver kapa det lika mycket som ventilen bygger och sätta dit en ny halvkoppling.
 
L lordi skrev:
Den kommer att funka, men du behöver täta med lin eller liknande mellan utkastaren och ventilen. Sen kommer röret bli för långt, så du behöver kapa det lika mycket som ventilen bygger och sätta dit en ny halvkoppling.
Tack för svar! Jag har köpt att täta med och har tänkt att kapa röret. Dock trodde jag att jag skulle kunna använda samma koppling som sitter där. Det går alltså inte?
 
S shine76 skrev:
Tack för svar! Jag har köpt att täta med och har tänkt att kapa röret. Dock trodde jag att jag skulle kunna använda samma koppling som sitter där. Det går alltså inte?
Nä den är förbrukad. Du kan få loss muttern men konan är hopklämd mot röret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.