Hej!

Har ett irriterande problem med min K5.

När jag startar den så fungerar allt som det ska, men släpper jag handtaget och vill fortsätta blir det inget tryck (kompressorn låter som vanligt).

Då får jag koppla lös i bajonettfattningen och spola någon sekund, koppla på munstycket och sen fungerar den igen tills nästa stopp.

Samma sak oberoende av vilket spolmunstycke jag använder.

Slänga den nästa gång man lackar ur eller är det reparerbart?
 
  • Gilla
back1
  • Laddar…
Har en granne med exakt samma fel som dig, inväntar svar. Antar att det är handtaget som spökar, finns för 299 på bauhaus såg jag
 
  • Gilla
Tegelväggen
  • Laddar…
Tror inte på handtaget utan den ventil i pumpen som känner av flödet och täpper till rundpumpningen.

Min gamla är tvärtom, ger inget tryck från början så jag plogar isär lite här och var och skruvar ihop och sedan går den.

Protte
 
  • Gilla
Tegelväggen
  • Laddar…
Aha! Så det är en ventil som ska slå om när man trycker in avtryckaren?

Men bara om munstycket är inställt på max flöde (om man har inställning på munstycket)?
 
Gjorde inte mycket förra sommaren på denna tvätt...

Skulle tvätta lite plattor nu på våren och hamnade i detta meck igen, där jagså fort jag släppte avtryckaren inte kunde få tryck igen utan att ta loss tralltvättmunstycket, spola, koppla på munstycket för att köra en gång till.

Rev isär tvätten med siktet inställt på den så kallade omloppsventilen alt. start/stop-ventilen. Ventilen såg fin ut men jag rengjorde lite och fettade in den.

Samma resultat, jag tror att start/stopp-ventilen fungerar för om jag har ett munstycke man kan reglera tryck på (vrida) och vrider till min suger kemslangen luft och vrider jag till max suger den inte luft (även om inte det blir tryck).

Provade även med ett annat handtag med samma resultat.

Fler idéer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.