L
Det är så att det är kommunalmark på baksidan av mitt hus, ja efter min tomt slutar. Nu har min granne kommit på den bra iden att man kan bygga ett tältgarage där för att förvara diverse saker i. Det vore en sak. Men han har valt en väldigt stark färg och det går att förvara en större bil i. Det står på kommunens mark. Ska jag anmäla och hur gör man det bäst anonymt? Ringa, brev eller vad?
 
Vill du bli ovän me grannen? Varför inte prata med han först oavsett om den står på kommunal mark?
 
Skicka ett vanligt brev med posten.
 
Hemmakatten
Ring eller skriv anonymt till kommunen är mitt råd.
 
Varför måste du göra det anonymt?
 
L
A Andy78 skrev:
Varför måste du göra det anonymt?
Som jag ser det så är problemet, att han anser sin rätt att ha ett garage större än min rätt att inte ha hans garage synligt från min veranda. Lite ironiskt att han placerat det så att han själv inte ska behöva se det...

Antingen gör jag det anonymt, och då kan han inte veta vilken granne det var. Eller så tar jag först och påpekar problemet och hoppas på att han flyttar det självmant. Men då är katten ur lådan så att säga.
 
Säg till grannen att flytta det så att du slipper se det.

Då har han fått chansen att åtgärda det så att du inte störs. Om han inte flyttar anmäler du det till kommunen. Anonymt eller inte spelar nog ingen roll då längre.
 
Det vore intressant att se en bild/foto från Lolights veranda.
 
Innan man går på grannen för hårt - tänk om han faktiskt har fått löfte av kommunen att ha ett provisoriskt tältgarage där....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.