jag gjuter snart plattan till mitt nya hus och i ett badrum ska jag ha en golvränna och rörmokaren har endast släppt upp ett rör och bad mig stänga av så inte betongen kommer i närheten av där ränna ska vara så min fråga är hur jag gör med armeringen om den ska klippas rakt av jäms där jag stänger av för blir ju omöjligt att lägga armeringen omlott sen om den klipps jäms med avstängningen.
 
S
Klippt matta blir hål i , du lägger som en ram runt med armeringsjärn ca 5 cm från hålet , , räcker med
6 mm järn om det får plats , så binder det ihop
 
S skutten11 skrev:
Klippt matta blir hål i , du lägger som en ram runt med armeringsjärn ca 5 cm från hålet , , räcker med
6 mm järn om det får plats , så binder det ihop
Har du någon bild?
Rännan ska vara mot en yttervägg där voten trappar 400 på andra lagret och 500 på tredje
 
S
Inget bra på att rita upp i paint men hoppas du kan utläsa principen med armeringen
skissen visar bara en del men är lika runt om
 
  • Skiss av princip för armeringsarbete med beskrivande text och markeringar, gjord i ett ritprogram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S skutten11 skrev:
Inget bra på att rita upp i paint men hoppas du kan utläsa principen med armeringen
skissen visar bara en del men är lika runt om
Tack för den fina bilden
Jag får klippa upp armerings mattan och lägga i frigolit som stopp för gjutningen sen när man tar bort frigoliten igen så kan man se ändarna av armeringen som man kan naja på :)
 

Bästa svaret

S
Tack för uppmuntran på skissen :)
Då blir det ett större hål som rännan kan sättas ner i och gjutas runt för fixsering senare
 
S skutten11 skrev:
Tack för uppmuntran på skissen :)
Då blir det ett större hål som rännan kan sättas ner i och gjutas runt för fixsering senare
Absolut
Ha en trevlig kväll
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.