Har sett att detta har avhandlats tidigare, men är nyfiken på om det har tillkommit erfarenheter.

Har sett essves variant som är alldeles för dyr.
Camo har nåt liknande, även denna ligger på gränsen i pris kan jag tycka.

Är det värt investeringen och isåfall vilken?
 
Kommer du åt underifrån kan du sätta en trall längsmed bjälklaget och skruva underifrån.
Då kan du använda traditionella trallskruv och det bör bli billigare.
 
T
Funderade själv på dessa specialverktyg när vi skulle bygga altan. Jag tyckte det verkade bli för stort mellanrum mellan brädorna, så jag gjorde precis som fgo skriver. Har man plats under så är det ett ekonomiskt och bra alternativ.
 
Kommer absolut bli en av dessa varianter inom några veckor. Lutar åt en Camo.
 
P pozz2 skrev:
Har sett essves variant som är alldeles för dyr.
Camo har nåt liknande, även denna ligger på gränsen i pris kan jag tycka.
Smakar det så kostar det, så är det väl nästan alltid.
Och Camos lösning har jag sett hos en granne, och den har gett ett utmärkt resultat.
Vad är det inte värt i det långa loppet?
 
Var i samma tankar då det är altanbygge på G i sommar. Under Nordbygg så gick jag omkring och kikade på de olika tillverkarna. Tillslut slog jag till och köpte Camos variant då de hade mässpriss och tyckte inte det blev så dyrt.
För 2st 1750st burkar + verktyg gick på 2000kr ex. Detta ska räcka till 100kvm.

Det som gjorde att jag valde Camo är att deras inte skapar så stora glipor från verktyget, 1,5mm.
Essves kändes enorm i jämförelse. Med tanke på hur blöt trallen är nuförtiden och hur mycket den krymper, så försvann Essve fort.
 
Måste man använda camos egna skruv till deras verktyg?
 
Camo:s lösning ser ju bra ut på deras demovideo. Men de visar ju bara en ensam bräda.... Hur blir det med skruven när två brädor ligger tätt mot varandra? Får man in skruven i sidan utan att skada den bräda som redan är fastskruvad? Det visas inte i demon:thinking:
 
P pozz2 skrev:
Måste man använda camos egna skruv till deras verktyg?
Stämmer. Vet inte om några tillverkare klarar av att byta skruv mellan verktygen. Man behöver även använda deras bits(som medföljer)

Toppen av Camos skruv är inte spetsig, utan mer som en mejsel/stämjärn.
 
R roli skrev:
Camo:s lösning ser ju bra ut på deras demovideo. Men de visar ju bara en ensam bräda.... Hur blir det med skruven när två brädor ligger tätt mot varandra? Får man in skruven i sidan utan att skada den bräda som redan är fastskruvad? Det visas inte i demon:thinking:
Det går att få in skruven utan att skada den andra brädan. Ska se om jag hinner ta en bild på min trall så kan du avgöra själv. Camos system känns mycket genomtänkt och jag hoppas att det håller över tid.

Mvh

Andreas
 
  • Gilla
Mathias Hennig
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.