Ja snart kommer turen till det sprillans nya badrummet - och jag har fått upp ögonen för skålar som ju kräver en liten annan montering om man inte vill fälla in dem -> nån som har skål och kan kommentera om de är bra jfrt med konventionella handfat? Har funderingar på å ställa skålen antingen på en 'utskjutande del typ pelare' som vi klär in helt med 'plattor eller så variant med en stenskiva - trä som en del kataloger har verkar inte riktigt seriöst tycker jag som ju tänkt ha badkaret i det badrummet också samt använda det flitigt :D

Tips trix tankar och tips på snygga skålar emottages tacksamt....samt bästa sätt för montering - det här med fukt som samlar sig udnertill i skarven mellan skålen och skivan den står på funderar jag också på.....
 
Hejsan Gummigum,

Vi har skål på en ek kommod, Svedbergs, på vår gästtoalett. Tycker det funkar alldeles utmärkt och det är ruskigt snyggt.
Dock så har vi inga barn som skvätter för visst är man fundersam på hur träet reagerar om det ligger en massa vatten för länge. Vi har gjort en ganska bred silikonkant mellan skålen och bänken så där är det inget vatten som smiter in. Ofta dräller man om man skall tvätta annat än händer därför tycker jag att det funkar i ett gästbadrum. Skulle nog inte ha det i vårat "stora" badrum. Vår skål är ganska djup och inte så vid - tror att de som är vidare och inte så djupa är ett bättre val.

Lycka till!

Vänligen,

anna

 
Daniso har en modell med stenskiva under-snygg
 
Precis det handfatet har vi men vårt är vägghängt för det behöver inte stå på någon skiva eller liknande. Med andra ord är det skruvat i väggen även om man har något under. Vi har det på vår gäst toa MEN den är oxå toa för tre tonåringar. Att handfatet har så stor diameter är bra, inte lika mycket spill då!
 
Själv letar jag efter ett asketiskt fyrkantigt handfat, men många är antingen jävulskt dyra, men oftast ganska fula. Var finns det snygga fyrkantiga handfatet?
 
Fasting65 skrev:
Själv letar jag efter ett asketiskt fyrkantigt handfat, men många är antingen jävulskt dyra, men oftast ganska fula. Var finns det snygga fyrkantiga handfatet?
http://www.f-bruno.com/frameset.asp
 
Klockrent! Vad vore livet utan byggahusforumet?!
 
nepp - inte riktigt rätt för vår del. Rund skål och frånvaro av ytterkanter. Annars rätt.... fast avsaknad av bräddavlopp gör mej också skeptisk.

Jag hittade några på f-bruno som verkade lovande.

 
f-bruno?
Länk?
 
:-[ :)
 
Fasting65 skrev:
Klockrent! Vad vore livet utan byggahusforumet?!
Hej hopp,

Snygga men vet inte hur dyra de är egentligen, här i Göteborg runt 3.6oo för det mesta i skålväg ifrån f-bruno - vissa av de fyrkantiga KAN ligga därikring också, Jag skulle vilja ha en BRA pappersbroschyr ifårn f-bruno så man kunde kika i lugn och ro ;-)

Göran - snygg! Vet Du ungefär vad de ligger på i pris(per st)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.