Hej! Undrar om de är någon som har tips på bra och billiga hustillverkare om man har egna önskemål på planlösning alternativt egen ritning??? Bor i västerbotten...
 
Skidsta hus, Villa varm, Falu hus, Bergom Såg, Sidensjöhus och kanske någon lokal lösvirkesbyggare som du får söka efter själv :)

Lycka till!

 
F60 skrev:
Hej! Undrar om de är någon som har tips på bra och billiga hustillverkare om man har egna önskemål på planlösning alternativt egen ritning??? Bor i västerbotten...

Vart i Västerbotten har du tänkt att bygga??
 
Umeå. Var bygger du??
 
Vännäs jag har anlitat en lokal byggfirma från Umeå ritat huset sj och dom bygger det NF :)
 
Lier, intressant, är det umebyggarna du pratar om nu eller ?

Sall bygga i Täfteå och är välan i samma sits. Vi har pratat med Fiskarheden (de skulle återkomma, fredag etc, mycket att göra, mummelmummel), Skitstahus (känns som om de har lite lite isolering), Borohus (Fick ett ok pris, istort sett samma som skidstahus, fast då måste vi bygga innerväggarna själv), Allmogehus kunde bara beräkna på stomrest (150k+68k(arbete) dyrare än VillaVarm), samt VillaVarm som var lite för dyrt i dagsläget.

Vi skall bygga ett ca 150m² enplansvilla. (finns tänkt ungefärlig planlösning på planlösningsavdelningen)
 
Jo det är både umebyggarna och juslin consulting som vi bygger med
 
Hur mycket kom ni ner i pris genom att anlita dem ?

Gör de grund, el, vvs och hela köret ? (måla tapetsera)

Hittar knappt nånting om dem på nätet; ens telefonnummer?

Är du säker på att de existerar? :)
 
Jo dom fixar allt, vet inte hur mycket i pris det kan skilja för jag har inget annat hus att jämföra med. Finns inget sådant hus som vi har ritat.
Det ända jag kan säga är att jag tycker att man får mycket mer för pengarna än om jag skulle ha anlitat LB-Hus som jag var rätt så nära att bygga med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.