Hej!

Vi har fastnat totalt för hjältevadshus och undrar varför man aldrig ser någon skriva om dem. Har ni valt bort detta företag av någon anledning eller så kanske ni inte har kommit i kontakt med dem.

Jag vore mycket tacksam för svar då det kan hjälpa oss om vi har missat något med detta husföretag.....................


Kram Baggio
 
Oj, jag skulle vilja påstå att Hjältevadshus är en av de husleverantörer det skrivs mest om här på forumet... Använd sökfunktionen ska du få se! :)

 
...eller ställ en fråga så ska du se att du får svar! Vi är nog många här som har byggt/bygger med HjHus
 
Baggio:

Vi blev, som er, helt "förälskade" i Hjältevadshus (Mogården). I det stora hela allt flytit på bra och vi är fortfarande nöjda efter 1 åri vårt nya hus! :)
 
Baggio:

Jag har också undrat samma sak. Vi kommer att bygga ett Asken med byggstart i Augusti som tidplanen ser ut just nu, och om kommunen ger oss bygglov...

Min positiva tolkning av att jag har tyckt att det är ganska få trådar som specifikt handlar om Hjältevadshus är att det kan vara ett tecken på att de flesta som har byggt med dem har fått precis vad de förväntar sig utan några större överraskningar. Är detta fallet så är det ett mycket bra betyg. Men jag antar att precis som för alla andra leverantörer så hänger mycket på vilket arbetslag/underentreprenör det är som kommer till platsen och färdigställer huset.
 
Vi tittade på ett Asken visningshus och fastnade för det. Tyvärr fick man inte bygga "2-planshus" på vår tomt men vi valde ändå Hjältevadshus och har byggt ett Björken. Trots att köket inte var på plats när huset levererades (p g a försenad leverans från Ballingslöv) ordnades detta av snickarna på plats och vi kunde flytta in enligt tidsplanen.
 
Vi bor sedan två månader i ett Staffansgården och är på det hela taget mycket nöjda med det. Utseendemässigt påminner det om ett Björken utvändigt, med en vinkel bakåt.
 
Kul att ni svarade på mitt inlägg! Nu känner jag mig lugnare. Vi ska eventuellt bygga ett Björken-hus med dubbel garage. Har ni några ideer och tips som kan vara bra att tänka på under planeringen.
(vi funderar på att ha halvvalmat tak, vad tror ni om det?)

//Baggio
 
Jag tror att det blir snyggt med halvvalmat tak på björken! Huset vi ska bygga har det och det ser bra mycket roligare är ett vanligt sadeltak. Vi tittade en del på björken innan vi bestämde oss för ett annat hus, men björken är ett trevligt hus enligt min mening.
 
Baggio skrev:
Kul att ni svarade på mitt inlägg! Nu känner jag mig lugnare. Vi ska eventuellt bygga ett Björken-hus med dubbel garage. Har ni några ideer och tips som kan vara bra att tänka på under planeringen.
(vi funderar på att ha halvvalmat tak, vad tror ni om det?)

//Baggio
Hej, igen! Jag måste erkänna att jag förväxlade Hjältevadshus med Älvsbyhus när jag svarade på din fråga...  :-[  Hoppas i alla fall att du hittar några trådar med HJ.vadshus!

En sak måste jag dock få påpeka, om det går för sig. Jag tittade lite på deras hemsida, och de har väldigt trevliga hus om man gillar "bullerbykänslan". Dessa hus passar dessutom in överallt. MEN... ett halvvalmat tak förstör den vackra och lite stilrena arkitekturen!! Halvvalmat tak är ett ofog enligt mig. Det ser ut som att man försöker göra om ett gammaldags vackert hus till en miniherrgård, tyvärr med misslyckat resultat Det blir ett tak som "tynger" ned huset, det är inte snyggt. Dessutom är det SÅ vanligt i Sverige med detta fula tak som blev modernt på 80-talet, det är verkligen sinnebilden för ett Myresjöhus i massproduktion tycker jag... (ursäkta om jag nu trampar någon på tån, ta det inte personligt).

Mitt tips är du håller dig till de fina sadeltaket om du ska bygga denna typ av hus, det känns mer genuint, och framförallt, mycket snyggare!  :)

Lycka till!
:)
 
lbg:

Jag tar absolut inte illa upp när du skriver om dina åsikter kring halvvalmat tak. Däremot så fick jag mig en tankeställare. Kanske du har rätt?! Jag ska fundera på detta och kolla runt lite mer på andra hus som har halvvalmat. Tack för din åsikt.............det är sånt här som får en att känna efter lite mer - vilket leder till att rätt beslut tas.

Ha det så gott
 
Lycka till med dina val, det viktigaste är ändå att DU blir nöjd i slutändan, men visst är det roligt och nyttigt att lyssna på andra. Själv har jag haft mycket nytta av andras åsikter istället för att gå på "första, bästa". Om det sedan i alla fall blir som man tänkt från början, så är det i alla fall ett mer genomtänkt beslut!

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.