Nu ska de börja färdigställa vårt område med asfalt osv. Eftersom vi då kan se hur höjden vägen och hur vi ska göra markarbetet på framsidan har vi smått börjat fundera på vår entré. Vi är inne på betongtrappa med valmat tak (takpannor). Vi har en tanke på ett ungefär hur vi vill ha det men jag undrar om någon här byggt nåt liknande och kan dela med sig av ritning och färdigt resultat.

Bifogar bild (så ni kan se hur framsidan på huset ser ut). Vi har fin trappa nu för övrigt med massa pallar
 
  • Ett vitt hus med svart tak, temporär trappa och en parkerad bil framför, i ett område under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför valmat tak? Ni har den, i mina ögon, perfekta designen redan på det tillbyggda garaget.
Kopiera det så får ni en helhet med takvinklar etc.
Två snygga pelare och en trapp med steg från tre håll gjuten i betong.

Idé på taket.
Husfasad med förslag på tillbyggnad markerad med blå linjer, inklusive tak och pelare.

Idé på trappen.
Trätrapp med flera steg framför en vit ytterdörr med ett runt fönster på en husfasad.
 
Förstår vad du menar men vi tycker kort och gott att valmat är snyggt! Har en polare som byggt entrén på bilden nedan. Dock är det inbyggt vilket vi inte ska ha. Har varit inne på att kopiera hans mått men jag tänkte ifall någon annan hade lite exempel.
En nybyggd husentré med valmat tak, svart dörr och vita fönster under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Valmat är snyggt.
Det enda rådet jag då kan ge rent arkitektoriskt är att låta taket gå en bra bit på bredden om dörren så det inte blir för litet.
Det din polare har gjort är riktigt bra i proportioner så det skulle definitivt kunna kopieras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.