Behöver en trappa som man enkelt ska kunna ta fram och ta bort. Höjd måste vara 130cm.

Värt att nämna är att ca 600 personer kommer använda denna trappa 2 gånger i veckan.

Vad finns det för fiffiga lösningar?

drjvnKp.jpg
 
S
Vad finns till höger och vänster om kajen , nu syns bara mitt på med lyften , är det kortsidor där ?
Lämpligt då att ha en trappa där som är fast och inte blockera lastmöjligheter
 
S skutten11 skrev:
Vad finns till höger och vänster om kajen , nu syns bara mitt på med lyften , är det kortsidor där ?
Lämpligt då att ha en trappa där som är fast och inte blockera lastmöjligheter
Det är ok. Vi kommer ta bort och fram trappan. Tanken är att trappan ska leda till lastytan. Men för att skapa optimal planlösning är det bäst att den ligger till höger om lastytan.
 
S
Finns s.k trappställ som används till vaxholmsbåtarna när vattenståndet är högt , som är rätt smäckra och väger inte så mycket , men kan inte hitta genom googling vad dom heter
Genom att bygga en så tror jag den blir rätt otympligt och tung att flytta på
 
S
Exakt vad jag sett :), då beror det på om den räcker , det vad många som skulle upp ,kan bli lite kö
men kanske inte betyder något ,om priset inte är för stort så kanske 2 st kan vara något
 
S skutten11 skrev:
Exakt vad jag sett :), då beror det på om den räcker , det vad många som skulle upp ,kan bli lite kö
men kanske inte betyder något ,om priset inte är för stort så kanske 2 st kan vara något
Googlade runt och hittade följande trappa. Tror något i stil med detta skulle kunna funka bättre.

Bild-6-Trappa.jpg
 
Redigerat:
S
Det är en s.k. byggtrappa ser lite lång ut , vet inte om det finns kortare och den ska ha ett fäste i överkant för att inte halka ner
 
Självklart finns det kortare. Provat att googla på "trappa lastkaj"?

Det bör gå att ordna nån sorts krokanordning så att trappan krokas i fästen som monteras på lastkajen.
 
S skutten11 skrev:
Det är en s.k. byggtrappa ser lite lång ut , vet inte om det finns kortare och den ska ha ett fäste i överkant för att inte halka ner
En kort version av denna trappa skulle göra jobbet tror jag.

ac00001623.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.