Jag har några funderingar på garage men känner mig lite "velig". Kanske era åsikter kan hjälpa mig? Vi funderar på ett tvåbilsgarage men har begränsat med pengar och därför tänkte vi man kanske kan bygga klart etappvis, vilket man ju inte kan om man köper hel standardsats från ex Mellby.

Om man kan tänka sig att komplettera material och jobba lite själv men inte vill bygga helt i lösvirke -kan då detta vara något?
http://www.lundqvisttravaru.se/

Någon som byggt deras garage?

Vad har ni för åsikter om uppbyggnad, dimensioner etc? Tror ni vi kan tjäna nå´t på att köpa av dem? Kanske blir dyrt i slutändan ändå eller? Har ni andra tips och funderingar att delge? Skulle bli glad om många bidrar med sina tankar -det finns ju så många kloka männesker ;) här på forumet!

Hälsn. Sussi.
 
Hej Sussi! Jag byggde ett dubbelgarage på 40 m2 med Björkliden, http://www.bjorklidens.com. Det känns rejält och mycket prisvärt. 95 mm stomme samt valde till råsponttak. Eftersom jag byggt ett Kungshus köpte jag deras specialläkt för att få samma utseende på fasaden som huset. Det gick även att få specialmått eftersom jag fick bygga max 40 m2. Jag kan varmt rekommendera Björklidens garage. Jag satte upp väggelement, takstolar och råspont med papptäckning på två helger. Tog resten efter hand (Isolering, plyfa+ gips invändigt mm) Grunden gjordes samtidigt som husets grund, det blir billigast så.
 
Jag tror det blir svårt att bygga etappvis, möjligtvis om du gjuter sulan först i den slutgiltiga storleken och sedan bygger klart en del av garaget, som du sedan kan förlänga när ekonomin blivit bättre. Personligen skulle jag bygga garaget själv utan att köpa byggsats.
 
Hej!

Skoj med lite respons på mina funderingar! :) Ska kanske förtydliga att jag tänker mig att vi

1) Ska fixa betongplatta i den slutliga storleken, köpa byggsatsen från lundqvists och bygga upp. Om pengarna är slut kanske det får stå så över vår och sommar.
2) Sedan när vi får mer pengar reglar vi upp för betongpannor, fixar dagvattensystem (förberett från början förstås),sätter in takskjutsportar, dörr och fönster. I en sista etapp (någon gång i framtiden) drar vi in värme och isolerar.

Jag tycker lundqvists verkar billiga och därför undrar jag om ni tycker vi INTE borde välja dem o i så fall varför?
 
Jag tycker det verkar som om Lundqvists garage är förberedda för plåttak. Kolla så att takstolarna håller för betongpannor, det blir mycket tyngre. Du behöver också ett underlagstak om du ska ha pannor.
 
Innan du bes. kolla lövångersbygg kanon grejer till 1/3 pris mot ex Mellby....
 
Också garagetankar.

Har precis fått pris från lövångers bygg på vårt blivande garage. Ser väldigt bra ut! Och till ett vettigt pris.

Väntar dock in ytterligare några svar från andra leverantörer.


/L
 
Lageopetra vilken str har ni tänkt då....mitt e från lövånger...mkt nöjd har bilder... ;)
 
Tjena smogge!

Vi hade tänkt oss ett dubbelgarage, med ett förråd längsmed sidan.

Storlek: 7,2 x 9,6 m.

Ser gärna på lite bilder!


:)
/Lage
 
ok ska lägga in lite bilder ...mitt e på 6x8,4m jag köpte sedan höörmans elektriska portar ...ett måste kan jag säga i efter hand ...Lövångers garage satte jag å en vän ihop på en helg lör-sön kanon lätt tänk bara på att köpa 90 vinklar i massor ingår ej...
 
 
smogge skrev:
[bild]
::) Glömde du att peta in länken? ???
 
Jepp.

Biiiiilder, vi vill ha biiiiiilder!


;-)
/Lage
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.