Hej

Har en fråga om min väg upp till min stuga som passerar många skogsägare och som nyttjas av många friluftsmänniskor samt hästar.

Om jag kör upp till stugan och tappar avgassystemet så är jag skyldig att plocka upp det .

Hästägare skitar ner vägen men ser ingen skyldighet att flytta träcket till diket. Likaså rastas hästarna i sjön med flytande lämningar.

Möts enbart av oförstående hästägare som till råga på allt tittar snett när jag nyttjar vägen till min stuga.

Vad gäller egentligen ?
 
Tror inte att det finns något formellt krav mot djurspillning utanför detaljplanerat område. Samma med att låta hästar bada. Det kan finnas en lokal ordningsstadga som förbjuder ex. hundar på vissa stränder, gissningsvis kan det på de platserna även gälla andra husdjur.
 
Det var det jag misstänkte . Har inget emot djuren men det är ledsamt med hästägarna för dom går ju även på cykelbanan här och lämnar spår efter sig lite överallt .
 
Hej !
Men tycker att det är ett konstigt resonemang om hästar , vad vill du att man gör med vilda djur ??
Finns fler än ett par hästar..

//Goerana


B BiggeTheKing skrev:
Det var det jag misstänkte . Har inget emot djuren men det är ledsamt med hästägarna för dom går ju även på cykelbanan här och lämnar spår efter sig lite överallt .
 
Vilda djur undviker vägar i många fall och du kommer bort från frågan.
Rannsaka dig själv som ryttare alternativt gående var du helst vill se träcket.
Det är inte mycket begärt att ha en hopfällbar spade att styra eländet i diket . Vad vilda djur gör i skogen har inte mycket att göra med djur med namn hage osv
Naivt kanske men det är hästägarna felet sitter i, inte vad som är juridiskt rätt jag som hundägare städar efter mig så nästa passerande inte drabbas .
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.