Varför verkar detta verktyg vara omöjligt att hitta i Sverige?

Exempel
Gräsupptagningsverktyg i användning som tar bort cylindriska jordproppar från gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gräsmattepluggare i användning för att ta bort pluggar ur gräs för bättre dränering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lyfter alltså ut en plugg ur gräsmattan, perfekt för lerig jord som inte längre dränerar, för att få ner sand om man dressar etc.
Försökt hitta något i Sverige men har gått bet i flera år, någon som har några tips på vart man kan köpa?
 
Googla
G ekaa88 skrev:
Varför verkar detta verktyg vara omöjligt att hitta i Sverige?

Exempel
[bild] [bild]

Lyfter alltså ut en plugg ur gräsmattan, perfekt för lerig jord som inte längre dränerar, för att få ner sand om man dressar etc.
Försökt hitta något i Sverige men har gått bet i flera år, någon som har några tips på vart man kan köpa?
 
Googla
 
M furulundman skrev:
Googla
Jag lovar dig att jag alltid googlar innan frågan ställs här, så det behövs verkligen inte två uppmaningar om detta efter varandra.
 
  • Gilla
bodensia och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Larshenke
  • Laddar…
De används ju flitigt på golfbanor, har du någon (gärna mindre) golfklubb i närheten som kan tänka sig att hjälpa till mot ersättning ?
 
svartöra svartöra skrev:
Den första du länkar till kan ju skickas till Sverige, så varför inte beställa och prova?
[länk]

Själv skulle jag nog inte orka gå runt och göra en miljon hål manuellt. Det går ju att använda en grep också för "enklare" luftning.
Känner lite samma sak, jag har 1500kvm gräsmatta, kommer ta mig en evighet att görs det manuellt
 
  • Gilla
Larshenke
  • Laddar…
M marka skrev:
De används ju flitigt på golfbanor, har du någon (gärna mindre) golfklubb i närheten som kan tänka sig att hjälpa till mot ersättning ?
Tyvärr inte, närmaste klubbarna hyr själva av andra klubbar om de själva inte har en.
De som har vill inte hyra ut pga försäkringsgrejer vilket jag kan förstå
 
G ekaa88 skrev:
Jag lovar dig att jag alltid googlar innan frågan ställs här, så det behövs verkligen inte två uppmaningar om detta efter varandra.
Råka trycka en gång för mycket.ä
 
M furulundman skrev:
Råka trycka en gång för mycket.ä
Det är inte första tråden du varit inne i och skrivit "Googla" eller liknande okonstruktiva uppmaningar i ett ord. Det är ett forum, trots allt. Och 2018 har de flesta faktiskt redan googlat runt innan de skriver ett inlägg.
 
  • Gilla
preben89 och 5 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Tyvärr inte, närmaste klubbarna hyr själva av andra klubbar om de själva inte har en.
De som har vill inte hyra ut pga försäkringsgrejer vilket jag kan förstå
vanlig vertikal skär då?
 
K Klasklättermus skrev:
vanlig vertikal skär då?
Det gör jag redan varje år :)
 
G ekaa88 skrev:
Det gör jag redan varje år :)
blir inte bättre?
 
Är också på jakt efter en hålpipsluftare att hyra i Stockholmsområdet. Med tanke på svårigheten att få tag i en så kanske man skulle beställa ett par från utlandet och hyra ut! =)
 
  • Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.