A
Finns det laddare för laddning av udda antal batterier, helst styckvis laddning av LR03 och LR06 batterier. Har flera prylar med 1 eller 3 batterier i och det är hopplöst att hålla reda på så att jag laddar jämna par lika mycket/ofta. Var hittar jag en sådan laddare?
 
Erik_Hansson skrev:
Finns det laddare för laddning av udda antal batterier, helst styckvis laddning av LR03 och LR06 batterier. Har flera prylar med 1 eller 3 batterier i och det är hopplöst att hålla reda på så att jag laddar jämna par lika mycket/ofta. Var hittar jag en sådan laddare?
Köpte en sådan här för ett par år sedan, helt separata laddkanaler och full kontroll på laddningen, mycket nöjd.
https://eu.nkon.nl/maha-c9000-eneloop.html
 
  • Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
A
Trevligt. Hittade teknisk beskrivning på http://www.mahaenergy.com/mh-c9000/ Verkar riktigt bra! Tack för länken. Beställde du därifrån eller via någon svensk återförsäljare?
 
A
Har en Nitecore D4 som jag är nöjd med. Laddar dessutom lite fler batterityper.
 

Bästa svaret

Peter2400 Peter2400 skrev:
Köpte en sådan här för ett par år sedan, helt separata laddkanaler och full kontroll på laddningen, mycket nöjd.
[länk]
Jag beställde från nkon, problemfritt, paketet kom hit på ett par dagar.
Jag kände att den här laddaren gav mig mer energi att använda laddningsbara batterier.
Hade ikealaddare förut, och det var omöjligt att veta hur batterierna mådde, om man har ett kass batteri så vill man ju veta det.
Jag körde analyze på alla våra batterier och gjorde mig av med alla kassa.
Gillar att man väljer laddström själv, men kör mest på 200mA, när laddningen är klar ser man hur mycket den fått i.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Onekligen svårt att slå priset!
 
Körde en ”refresh analyze” på 3st ikea 2000mAh batterier, som jag hittade i en oanvänd leksak.
Håller forfarande måttet,
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
IKEAs 2450mAh LADDA är enligt uppgift Sanyos Eneloop Pro. Bättre går inte att få.
 
  • Gilla
major_tom och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag använder Storhögen numera, blandat med nya och gamla IKEA-batterier. Nya varianterna som motsvarar Eneloop är mycket bra. Inte något IKEA-batteri har gett upp än och jag började kanske för fem år sedan eller nåt, då IKEA bara hade en laddare med fyra platser för 99kr och grön/silver-batterier från Kina.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Provade 2 nyinköpta biltemabatterier,
AAA 900mAh gick det i 912mAh
AA 2450mAh gick det i 2504.

Helt ok, är det någon som testat batterier från någon annan tillverkare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.