Svar. 2, 2006

Vi har en hemsk grön heltäckningsmatta i hallen sedan vi flyttade in för två år sedan.

Det har hela tiden kommit andra saker mellan men med den här vinsten skulle det kunna bli lite tjusigt klinkers eller kanske en plastmatta :)
 
D09
Svar 2 ( 2006 )

Förvarar idag dynorna till utemöblerna i köket då de inte är på plats ute.

Hade varit fint med en dynbox att förvara dom i :)
 
  • Svart dynlåda Hillerstorp öppen med mönstrade dynor inuti, produktvisning för förvaring av utemöbeldynor.
Svar 2.

Skulle beställa en innerdörr så jag kan dra igång projekt: bli av med genomgångsrum. Idag måste barnen gå genom mitt och sambons sovrum för att komma till sina rum. Jag har tänkt slå upp en vägg och göra en smal hall med egna ingångar så att alla, framförallt jag och sambon kan få lite privatliv igen. Det räcker inte till hela projektet men en bra bit på väg!
 
Svar: 2, 2006
Motivering: Jag skulle dela presentkortet med min underbara man som kämpar hårt med arbete och studier, allt för att vi ska få det så bra som möjligt. Med lite knapert i kassan skulle jag dela presentkortet med honom för att göra det sommarfint i vår lilla orörda trädgård, för att sedan tillsammans njuta av den underbara svenska friska sommaren, och kanske lite härliga frukter från trädgårdens skörd till sensommaren.
 
V
Svar 2 (2006)

Detta presentkort hade passat oss perfekt då vi väntar vårat andra barn i sommar, och för tillfället sitter och planerar vilket golv och tapet vi vill ha i barnrummet.
 
A
2. 2006

Jag skulle köpa marksten till trädgården, så att jag slipper klaffsa runt i den sörmländska leran varje vår och höst.
 
I
Bygghemma startades 2006

Jag ska använda pengarna till att bygga en hussäng till vår 3åriga son som fått dela rum med oss. Nu när vi snart bor större är det hans enda önskan och dagliga samtalsämne på förskolan om att få en egenbyggd hussäng som ”pappa fixar”:)
 
Rätt svar är: nr 2 (2006)

Motivering:
Den härligt blommiga, men slitna och lätt ohygieniska heltäckningsmattan från -78 som vi inte kommer ha råd att byta ut på många år, då extremt långsam renovering av badrum från samma år ligger före i kön, bland annat... (ALLT i huset är original från 1978!) Som småbarnsförälder och låginkomsttagare skulle det vara en enorm lyx att kunna byta ut den där mattan som ligger och längtar till matthimmelen mitt i vårt hus.
 
Svar: 2 (2006)

Jag är så trött på att skruva takgips! Vi har flera rum kvar och bävar inför det. När man renoverar är det lätt att alla pengar läggs på material istället för på bra verktyg som underlättar arbetet. Hade jag vunnit skulle jag använda pengarna för att unna mig själv en automatskruvdragare!
 
Åhh, vilken underbar tävling!
Rätt svar är 2006.

Motivering: Min mamma har alltid drömt om en sån härlig loungesoffa, Hillerstorp Callao, och i sommar fyller hon 65 år. Min önskan är att hon ska få sitta i denna härliga soffa och bara ta det lugnt. Hon har svårt att säga nej till saker och ting, men när hon har den här i sin trädgård tror jag ändå att hon bara vill koppla av, läsa en bok och njuta av det vackra fågelkvittret.
Ha det så gott!
 
J
Svard 2, 2006

Ligger nu på bb sidan om en tapper hustru och efterlängtad dotter. En tös som kom lite tidigare än planerat.
Första barnet så man blir såklart lite uppstressad när värkarna kommer, och min hustru ville ta en dusch innan. Lite halvstressad in i den fruktansvärt rangliga duschkabinen så trillar såklart dörren av ,igen.
Dörren jag skulle hinna justera, igen, innan det var dags. Precis som den lösa väggen och läckande blandaren.
Imorgon är tanken att vi ska åka hem, till ett hus med trasig dushkabin. En billig skitkabin jag varit trött på länge, trött på att laga, trött på att den är så svårstädad.
Har sneglat ett tag på en fin kabin hos bygghemma.se, men istället fått prioritera ett barnrum och allt annat man måste ha när man ska få barn.
Så just nu hade ett bidrag till en ny duschkabin i form av ett presentkort på bygghemma.se varit guldvärt!

/trött och stolt nybliven pappa
 
Redigerat:
Svar 2
Plockade av press på vårat utebord i helgen och fick en glad överraskning, det var knäckt av snön från i vintras.
Så vid vinst så skulle pengarna gå till en uterummsstomme så att nästa bord ej kan få snö på sig utan står under tak.
 
Hej!

Svar: 2. 2006

Vi har en sliten lekstuga som i sommar ska omvandlas till hönshus!

Hos Bygghemma skulle vi köpa allt material för att skapa en funktionell och trivsam insida, en praktisk och tålig utsida och den inhägnade gård hönsen ska få för att slippa rävarnas besök.

Vi håller tummarna!
 
Svaret är 2006

Som nybliven husägare har vi många projekt på gång. En sak jag skulle vilja ha ett bidrag till är en ny ytterdörr. Den vi har nu flagar färgen på och har ett stort fönster som inbrottstjuven lätt slår sönder. En ny färgglad dörr skulle lyfta hela huset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.