Hejsan,

Behöver akut hjälp med en sak!!! :surprised:

I går kväll när jag ringde hem till min kära sambo kom vi på att vår husförsäljare hade kryssat i en ruta på bygglovsansökan om att vi skulle ha fjärrvärme installerat i vårt nya fina hus... :(
Men det vill vi inte alls ha!!! >:(

Pga av att vi hade så brottom att skicka in handlingarna, så dom skulle hinna komma upp i nästa möte hos byggnadsnämnden.. :-/ för säljaren har som vanligt strulat och inte lämnat ritningar och liknande till oss i tid, som han lovat.. >:(.. så missade vi detta helt och hållet...

Hur gör vi nu... Ska vi ringa och ändra detta direkt, eller vänta tills det varit uppe i nämnden ???
Vi skickade in papperna i söndags, så dom borde vara framme idag (min erfarenhet sägar att posten som regel, inte undantag, tar 2 dagar på sig att leverera ett brev)...

Snälla någon.... Har vi skitit i det blå skåpet nu, eller går detta att reda upp, utan en segdragen strid med byrokraterna i stadshuset???
 
Det är väl bara att ringa... det är ju bara ett kryss... lätt att ta bort?! Du lär väl inte vara det första att ändra en ansökan. Och vad jag förstår har den inte ens behandlats än.
 
Pillan skrev:
Det är väl bara att ringa... det är ju bara ett kryss... lätt att ta bort?! Du lär väl inte vara det första att ändra en ansökan. Och vad jag förstår har den inte ens behandlats än.
Den är inte behandlad ännu... Stämmer :p

Jag vill bara försäkra mig om att det inte kommer göra byrokraterna mer negativt inställd till min ansökan, bara för att jag glömde kolla en liten kryssruta.... :-[

Det är nämligen på mer än en punkt som vi inte håller oss till stadsplanen.. :( Så jag vill verkligen inte att vår ansökan ska hamna i dåliga dager redan innan dom lästden.. :'(
 
Strixx skrev:
Jag vill bara försäkra mig om att det inte kommer göra byrokraterna mer negativt inställd till min ansökan, bara för att jag glömde kolla en liten kryssruta.... :-[
8) Så ja, ta det bara lugnt. Det är ingen fara på taket. Ändringar går oftast att göra i efterhand eller under resans gång. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.