Hej,

Skulle precis riva en kanal, nersänkning som inte verkar ha använts på länge. Jag trodde den var i trä, jag hade fel.

Den ser ut att vara i puts och nät som armering, blev nervös att det var eternit. Det borde väl dock vara i byggblock isf?

Tack på förhand,
Tobias
 
S
Ser mera ut som en gipstrumma dom nätades och armerades på det viset
 
  • Gilla
Klasklättermus
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Ser mera ut som en gipstrumma dom nätades och armerades på det viset
(y) dock tycker jag det ser ut som betong. ;)
 
Hej,

Jag gissade på att det kunde vara gips, ser ut som vanligt bruk nämligen.

Då borde jag kunna riva utan dåligt samvete.
 
  • Gilla
Klasklättermus
  • Laddar…
S
Det märker du direkt , det är sandkorn i den om de är bruk . och kommer säker att komma ner i cementliknande bitar , eternit blir lite som rivet papper i brotten , skiktlager
 
S skutten11 skrev:
Det märker du direkt , det är sandkorn i den om de är bruk . och kommer säker att komma ner i cementliknande bitar , eternit blir lite som rivet papper i brotten , skiktlager
inte alltid. finns gånger då man blandat asbest fibrer i bruk.
då blir det inte som att riva papper.
asbest har används till många saker
 
S
Du har rätt i det med inblandning , kan vara så om den varit till spisventen men framgår inte av TS var den går från eller till , bara en ventkanal , fanns en sådan i ett annat hus vi hade , men det var bara gips i den
 
  • Gilla
Klasklättermus
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Du har rätt i det med inblandning , kan vara så om den varit till spisventen men framgår inte av TS var den går från eller till , bara en ventkanal , fanns en sådan i ett annat hus vi hade , men det var bara gips i den
finns så många grejer det kan vara.
dock skall man ju alltid riva bruk, betong och liknande med mask och bra ventilation.
 
  • Gilla
skutten11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.