Tomture61
Gipsskivor tex , finns även andra skivor med mönster/ytstruktur.
 
T Trollskidan skrev:
[länk]
[länk]
flera matrial. vilket lämpar sig då?
 
Vad det beror på är svårt att säga, men troligtvis ett felaktigt utfört arbete av den som har gjort den en gång i tiden. Kanske primade för dåligt eller liknande. Är inget proffs på den typen av arbete så det är svårt att gissa.

Jag som oftast gillar den enklaste lösningen hade limmat gips av modell kortplank i taket och sedan spacklat skarvarna. Gips på betong med lim sitter ordentligt. Provlimma en bit om du är osäker.
 
maah maah skrev:
Vad det beror på är svårt att säga, men troligtvis ett felaktigt utfört arbete av den som har gjort den en gång i tiden. Kanske primade för dåligt eller liknande. Är inget proffs på den typen av arbete så det är svårt att gissa.

Jag som oftast gillar den enklaste lösningen hade limmat gips av modell kortplank i taket och sedan spacklat skarvarna. Gips på betong med lim sitter ordentligt. Provlimma en bit om du är osäker.
du som bor där? jag frågar ts.
nyfiken va dom gjorde när det ramla
 
Ingen som föreslagit det självklara, regla innertak och fäll in spottar. Hade jag gjort alla dagar i veckan.
 
  • Gilla
Anders Granlund och 3 till
  • Laddar…
G gimmok skrev:
Ingen som föreslagit det självklara, regla innertak och fäll in spottar. Hade jag gjort alla dagar i veckan.
så sunkigt med spottar. väldig restuerang känsla.
 
  • Gilla
maxmsm och 5 till
  • Laddar…
Kan behöva prima för vidhäftning. Sen beror det väl på hur grovt det är som man ska spackla. Vad man väljer att andvända
 
  • Gilla
force2013
  • Laddar…
garvin garvin skrev:
Kan behöva prima för vidhäftning. Sen beror det väl på hur grovt det är som man ska spackla. Vad man väljer att andvända
innan man gör något. skall fundera på vad som hänt
 
K Klasklättermus skrev:
va gjode ni innan det föll ner?
Fästet under hade släppt så det hängde liksom ner så jag rev ner hela för det var inget att ha kvar. Det var kanske 1cm luft mellan putsen och taket.
 
garvin garvin skrev:
Kan behöva prima för vidhäftning. Sen beror det väl på hur grovt det är som man ska spackla. Vad man väljer att andvända
Jag funderar på någon primer men vet inte riktigt vilken. Har du något förslag? :)
 
F force2013 skrev:
Fästet under hade släppt så det hängde liksom ner så jag rev ner hela för det var inget att ha kvar. Det var kanske 1cm luft mellan putsen och taket.
ok.
vill du ha spackel på eller annan sorts tak?
 
K Klasklättermus skrev:
du som bor där? jag frågar ts.
nyfiken va dom gjorde när det ramla
Jag har precis köpt denna bostad och när jag var där och gick runt för mäta inför tapetsering och målning så såg jag en spricka i taket så jag tänkte "fan måste taket också målas om?" så jag ställde mig på en stege för att knacka på taket med näven och vips så var hela handen igenom taket och det ramla ner massa stora bitar...
 
F force2013 skrev:
Jag funderar på någon primer men vet inte riktigt vilken. Har du något förslag? :)
beror på vilken märke du väljer.
samma producent på primer som spackel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.