Håller på och målar huset och det verkar kila getingar in och ut lite här och var under takåsarna. Iallafall tre getingbon har vi hittat så här långt.

Vi har inget direkt besvär av dom, men frågan är om dom gör skada på huset?

Letade i gamla trådar och hittade några avancerade och sofistikerade metoder att bli av med dom. Men om det inte är nödvänligt så...

Berit

 
dom bygger sina papphus av tuggat trä... om man har råd att bjuda så låt dem bo kvar
... annars täta springorna
 
Kolla din hemförsäkring om det inte ingår att du kan ringa anticimex om du vill bli av med dem, det brukar ingå.
 
När jag skuller tilläggsisolera vinden så hittade jag ett gammalt getingbo med 40cm diameter bakom skorstenen. De hade förbrukat ALLT kutterspån i det facket, (troligen c:a 200-300 liter), så där fanns ingen isolering alls kvar.
 
Eld skrev:
När jag skuller tilläggsisolera vinden så hittade jag ett gammalt getingbo med 40cm diameter bakom skorstenen. De hade förbrukat ALLT kutterspån i det facket, (troligen c:a 200-300 liter), så där fanns ingen isolering alls kvar.
Ofta verkar dom ju gilla att bygga mot skorstenen och ett getingbo är väl onödigt Eld-fängt ;) att ha mot skorstenen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.