Jag har en RS-612 årsmodell 2014 och fick GSM-modulen installerad för någon vecka sedan, men jag tycker att den funkar väldigt dåligt måste jag säga!
Man måste befinna sig max 1-2 meter från klipparen för att den skall få kontakt via bluetooth, och ändå tappar den kontakten då och då. Det funkar högst någon minut åt gången, och ofta måste man starta om appen för att den skall få kontakt igen.

Och att använda mobilen som fjärrkontroll funkar ännu sämre! Klippmotorerna går högst någon sekund åt gången (om de överhuvud taget startar), och den tappar dessutom kontakten hela tiden, typ flera gånger i minuten!
(Det funkar mycket bättre med den riktiga fjärrkontrollen, även om den också tappar kontakten ibland, och kräver att man går max två meter bakom...)

Och hur var det med meddelandena man skulle få om t.ex. larmet löser ut eller om den kör fast, var det via SMS eller email?
Enligt vad jag har hört skall det vara via SMS, men det finns ju ingen meny där man kan ange telefonnummer, så hur funkar det?
GSM testet säger för övrigt "ok", men inget händer...
Ännu har jag aldrig lyckats få vare sig SMS eller email, trots att jag har provat att lösa ut larmet genom att bära iväg den från tomten. (Email är för övrigt korrekt konfigurerat i appen).

:confused:
 
Nu har ju jag en RS630 men för mig funkar appen rätt bra, det har hänt någon gång att jag inte fått kontakt direkt med klipparen men det är nog oftast efter en natts laddning - liksom att den gått in i nåt viloläge. Ang stöld och fastkörningslarm så pushas de ut, kanske du måste tillåta något sådant. Dock gårfastkörningslarmet iallafall ut först efter två timmar.
 
Hej jag har rc312 med Gsm.
O den funkar kanon.
Blåtanden funkar också riktigt bra.
Appen måste jag starta om nån gång ibland.
Men det är inga stora problem tycker jag.
 
hej kan inte få den nya appen ver 2,9 att funka vill ej ta lösenordet,trots att kontot äterställts

RC 312
 
Elkludde Elkludde skrev:
hej kan inte få den nya appen ver 2,9 att funka vill ej ta lösenordet,trots att kontot äterställts

RC 312
Vilken app använder du.
Robomow har ju bara version 1,89
 
M mannen74 skrev:
Vilken app använder du.
Robomow har ju bara version 1,89
Hej min ver är 1.87.05 troligen ny Det är så att min app var borta från min telefon,så jag laddade hem en ny som kräver 6 tecken i lösenord,mot 4 i förra så det funkade inte,utan supporten tog bort mitt konto,för att lägga in nytt,funkade inte ändå utan en kunnig support efter 4 kontakter bad mig om alla uppgifter om mitt konto,som gick till huvuddator som tog bort kontot sen funkade det med det nya
 
Elkludde Elkludde skrev:
Hej min ver är 1.87.05 troligen ny Det är så att min app var borta från min telefon,så jag laddade hem en ny som kräver 6 tecken i lösenord,mot 4 i förra så det funkade inte,utan supporten tog bort mitt konto,för att lägga in nytt,funkade inte ändå utan en kunnig support efter 4 kontakter bad mig om alla uppgifter om mitt konto,som gick till huvuddator som tog bort kontot sen funkade det med det nya
Ok.
Jag har uppdaterat appen idag till 1,89
Så jag får se om den funkar för mej.
 
M mannen74 skrev:
Ok.
Jag har uppdaterat appen idag till 1,89
Så jag får se om den funkar för mej.
Hej hur gick det,var finner du ver 1.89 den borde vara den senaste,på min står det 1,87.05 ?
 
Elkludde Elkludde skrev:
Hej hur gick det,var finner du ver 1.89 den borde vara den senaste,på min står det 1,87.05 ?
Hej den finns på AppStore
Om du har iPhone.
1.89.02
 
M mannen74 skrev:
Hej den finns på AppStore
Om du har iPhone.
1.89.02
Hej jag har Android därav förklaringen,när man hämtar app blir det automatik till rätt operativsystem.kanske ändå samma funktioner
 
Tänkte köpa en RC312 PRO till vårt landställe. Skulle gärna vilja kunna styra roboten hemifrån så man kan stänga av den från att klippa om det varit soligt och tort en längre tid.
Tyckte jag läste att Appen bara går via Blåtand eller fungerar den nu via GSM nätet också?

Har ni någon erfarenhet av detta?

Med min trädgård skulle jag kunna klara mig med en RC304 men funderar ändå på att köpa en RC312 PRO. Känns som 312 modellen är gjord för att hålla längre eller tänker jag fel?

Tar gärna emot tips!
 
Den funkar bara via blåtand.
Så du kan inte starta eller stoppa den.
Men med gsm modul så får du notiser om det hänt nått.
Tex fastnat. Eller utanför området.
Eller upplyft.
 
R RLS skrev:
Tänkte köpa en RC312 PRO till vårt landställe. Skulle gärna vilja kunna styra roboten hemifrån så man kan stänga av den från att klippa om det varit soligt och tort en längre tid.
Tyckte jag läste att Appen bara går via Blåtand eller fungerar den nu via GSM nätet också?

Har ni någon erfarenhet av detta?

Med min trädgård skulle jag kunna klara mig med en RC304 men funderar ändå på att köpa en RC312 PRO. Känns som 312 modellen är gjord för att hålla längre eller tänker jag fel?

Tar gärna emot tips!
Min RC 312 har mycket överkapacitet,så till mina ca 600 M2 skulle jag klarar mig lätt med RC 308
tror det är Hemmashopen som har RC 308 för ca 11000 kanske inte årets modell.men bra pris
 
Elkludde Elkludde skrev:
Min RC 312 har mycket överkapacitet,så till mina ca 600 M2 skulle jag klarar mig lätt med RC 308
tror det är Hemmashopen som har RC 308 för ca 11000 kanske inte årets modell.men bra pris
Jag håller med att det skulle räcka med en RC308.
Visserligen så ska ju dom borstlösa motorerna vara bättre.
För det är det på RC312
Jag vet inte på RC308.

O Gsm finns att få till alla klippare.
Skulle ta med bredhjul och robogrips.
Jag har det på min och den slirar inte nånting.
Samt den drar bättre. Kan bli lite nötning i skarpa svängar.
 
Tack för tipsen. En fråga ang. breda hjul, heter dessa "powerwheel"?

Ska absolut köpa till robogrips. Tänkte köpa 312 PRO som inkluderar GSM så jag kan få larm om något händer.

Ingen som vet det är på gång en mobilapp eller webtjänst där man kan styra den via GSM nätet. Läste att RX modellen har fått det stödet i en beta version. Har för mig att Husqvarna har den funktionen eller har jag fel.

Tusen tack för alla inlägg och tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.