Vill veta vart min gräns går på decimeter eftersom jag måste mörda grannens blommor för min nya häck ...hur gör jag ..finns det någon app för att koordinera sig fram ? Vill inte betala 1500 för lantmäteri å grannen vägrar

Tacksam för svar
 
Finns ingen hand-gps (eller telefon) med den precisionen... Kommunen eller en mätningsingenjör gör det nog för ungefär 1500 spänn - Lantmäteriet är mycket dyrare.....
 
S
Vet inte hur grannsämjan är i dag , men blir nog inte bättre med mord
Måste du sätta den exakt i tomtgräns , du ska väl serva den senare i tiden utan att behöva inkräkta hos grannen , i detta läge blir det nog lite smolk i bägaren om du ska mörda grannens blommor
Hur markeringen på era gränser ser ut , svårt att säga , ganska färskt så sitter det nog galvade rör
( dubb ) hörnen
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Häcken kommer ju att brasa ut sig, så det är nog lämpligt att du har lite marginal till gränsen. Det bästa är att hitta gränsrör, annars måste man ha exakta koordinater, och det är inte alltid det finns.

Det var inte många år sedan alla kapade ner Tujahäckar, det växlar fort.
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Jag har rör men det sluttar ner och även för långt bort ... Jag delar gräsmatta idag som vi på olika sätt sköter så att säga ...
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Jag har rör men det sluttar ner och även för långt bort ... Jag delar gräsmatta idag som vi på olika sätt sköter så att säga ...
Om du redan har rören synliga så behöver du bara ett långt snöre som du spänner emellan. Sen sätter du din häck ett par dm in på din sida.
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Har du rör i båda ändar av gränsen så kan du dra en lina mellan dom...

Trea på den bollen....
 
  • Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.